جامعه

وکیل تقلبی در خوزستان دستگیر شد

اهواز – رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری خوزستان گفت: یک کارچاق‌کن که مدعی وکالت و نفوذ در پرونده‌های قضایی در دادگستری استان بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن مرادی پیش از ظهر امروز دوشنبه در در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های رسیده از فعالیت فردی که بدون برخورداری از تحصیلات حقوقی، با چاپ کارت ویزیت و توسل به اقدامات متقلبانه و ادعای واهی اعمال نفوذ در پرونده‌های قضائی، مبالغی را از افراد مختلف دریافت کرده بود، موضوع در رصد اطلاعاتی نامحسوس سربازان گمنام حفاظت و اطلاعات دادگستری قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و جمع‌آوری دلایل و مدارک کافی، متهم توسط یگان حفاظت و اطلاعات دادگستری شناسایی و دستگیر شد.

مرادی با اشاره به اینکه از محل اختفای متهم مقادیر زیادی مواد مخدر از نوع شیشه و آلات استعمال آن و همچنین اوراق قضائی کشف شد، گفت: این متهم زن دارای شغل آزاد است و هیچ‌گونه تحصیلات حقوقی و یا ارتباط کاری با دستگاه قضائی ندارد.

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری خوزستان ادامه داد: عناوین اتهامی این فرد که با قرار تأمین کیفری در بازداشت به سر می‌برد، کلاهبرداری، ادعای اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی در پرونده‌های قضائی و نگهداری مواد مخدر است و تحقیقات درخصوص سایر اتهامات وی ادامه دارد.

مرادی از مردم خواست که برای کسب مشاوره حقوقی به وکلای دارای پروانه مراجعه و از توسل به هرگونه روش خلاف قانون پرهیز کنند. همچنین رد صورت مشاهده موارد مشابه، مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۸۰ به حفاظت دادگستری‌ها اعلام کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا