جامعه

پر کردن خلاءهای فرهنگی با ارتباط مستمر بین والدین و فرزندان

خزعلی تاکید کرد؛

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور ضمن تاکید بر لزوم پُر کردن خلاهای فرهنگی و کاهش آسیب ها، گفت: این امر نیازمند مهارت‌آموزی در ارتباط دانش‌آموزان با والدین است.

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، در اختتامیه پنجمین دوره آموزشی «ارتقا مهارت‌های یادگیری یاددهی زندگی و بالندگی والدین فرزندان دانش‌آموز»، ضمن تسلیت فقدان شهدای خدمت که وجودشان در زمان حیات مغتنم بود و با شهادتشان نیز حرکت انسجام ملی را رقم زدند، افزود: در آیات و روایات فراوانی به اهمیت خانواده و تربیت نسل جدید اشاره شده و این نشان دهنده اهمیت زیربنایی این موضوع است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع، طرح «ارتقا مهارت‌های یادگیری یاددهی زندگی و بالندگی والدین فرزندان دانش‌آموز» ویژه والدین کلید خورد و خوشبختانه امروز آئین اختتامیه پنجمین دوره از این طرح را پشت سر گذاشتیم.

خزعلی با اشاره به اینکه فرهنگ اساس و ریشه سایر فعالیت‌ها است، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری فرهنگ هوای تنفس است و اگر این هوا مسموم شد، هیچ یک از مسائل دیگر جامعه اعم از اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و…، از سلامت برخوردار نیست.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ زیر بنای اقتصاد و سیاست است و بخش وسیعی از آن به آموزش و پرورش، والدین و دانش‌آموزان مرتبط است، افزود: اگر دانش‌آموزان آموزش ببینند اما نتوانند با والدین خود ارتباط مؤثر برقرار کنند، والدین مهارت ارتباط با دانش آموزان را نداشته باشند همچنان مشکل آسیب‌ها در جامعه وجود خواهد داشت. از همین رو این دوره‌ها را با والدین آغاز کردیم و با محوریت زیست عفیفانه و شناخت فرزندان وارد تعامل و بحث‌های تربیتی شدیم.

خزعلی خطاب به حاضران در مراسم، گفت: شما مشاورین و معاونین پرورشی و رؤسای انجمن اولیا و مربیان، افسران جنگ نرم هستید، جنگی که باید آمادگی‌های گوناگونی را برای آن کسب کرد و اگر در این جنگ مجهز به سلاح روز نباشیم دشمن بر ما غلبه خواهد کرد.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: راه مجهز شدن در این جنگ، تسلط، شناخت و مهارت‌آموزی در ارتباط دانش‌آموزان با والدین است همین طور ارتباط خود والدین با یکدیگر و آموزش مهارت‌هایی که زوجین باید از آغاز زندگی برای استحکام خانواده ببینند از اولویت‌ها است که در همین راستا، سامانه‌هایی همچون همساز طراحی شده است، در واقع این طرح به عنوان یک رویداد بدیع و مبتکرانه با اقدامی پیش‌دستانه توسط تیمی منتخب از مشاوران و روانشناسان خبره، معتمد و متعهد بر آن است تا همراه و پشتیبان زوجین در گذر از مسیر پرفراز و نشیب زندگی مشترک باشد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: ما برای پر کردن خلاءهای فرهنگی و احیا فرهنگ و سنت‌های ایرانی اسلامی، باید ارتباط مستمر بین والدین و دانش آموزان را برقرار کنیم و برای رسیدن به این مهم باید مهمات لازم را در اختیار داشته باشیم.

خزعلی در ادامه ضمن تقدیر از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در برگزاری این دوره‌ها و کمک به جریان معرفتی و آموزه‌های اهل بیت (ع) تقدیر و تشکر کرد و گفت: امیدواریم با اجرای طرح‌های مختلفی که در معاونت ریاست جمهوری در امور بانوان و خانواده طراحی شده است، بتوانیم دانش‌آموزان را با والدینشان همراه کنیم تا در خط سیر تکامل هر روز بهتر از گذشته حرکت کنیم.

وی ادامه داد: نسل جوان جامعه اعم از دختران و پسران باید متناسب با جنسیت و سن، آموزش‌های لازم را ببینند تا از خطرات دشمنان مصون بمانند.

خزعلی همچنین تصریح کرد: دخانیات و مسئله مواد مخدر از آسیب‌هایی است که متأسفانه نوجوانان ما را تهدید می‌کند و از همین رو راهکارهایی برای حل این معضلات طراحی شده که همکاری همه دستگاه‌ها را برای عملیات موفق می‌طلبد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا