جامعه

پیش‌بینی دما، وزش باد و بارش برف در تهران دقیق تر می شود


پیش‌بینی دما، وزش باد و بارش برف بر اساس همکاری های مشترک میان دو سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان هواشناسی کشوردقیق تر می شود.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، نشست بررسی و تسهیل همکاری های مشترک میان دو سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان هواشناسی کشور به ویژه در زمینه اشتراک داده‌ها و بهبود دقت پیش‌بینی ها برگزار شد.

این نشست با توجه به حکم ابلاغی وزیر کشور به شهردار تهران به عنوان جانشین رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کلانشهر تهران و همچنین نقش سازمان هواشناسی کشور به منظور تامین داده ها در سامانه های پیش بینی و هشدار، به منظور تسهیل همکاری مشترک به ویژه در زمینه اشتراک داده‌ها و بهبود دقت پیش‌بینی ها، با حضور نمایندگان سازمان مدیریت بحران کشور، مدیریت بحران استان تهران، پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو و مدیران سازمان برگزار شد.

در این نشست مقرر شد با هدف هم افزایی سازمان های ذیربط، ضمن اشتراک داده ها، همکاری های فنی میان دو طرف توسعه یابد. 

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در راستای مأموریت ذاتی خود و به منظور تحقق هدف کاهش آسیب‌پذیری شهر تهران در برابر مخاطرات جوی، انجام مطالعات و استقرار سامانه‌های پایش، پیش‌بینی و هشدار مخاطرات جوی را در دستور کار خود قرار داده است.

  از این رو  سامانه پیش‌بینی و هشدار سیل حوضه‌های آبریز شمال تهران با همکاری پژوهشگاه هواشناسی کشور در سال‌های گذشته انجام و در حال حاضر عملیاتی شده است.

 بر این اساس و با توجه به نیازسنجی انجام‌شده به منظور پیش‌بینی سایر پدیده‌های هواشناسی در سطح شهر تهران و ایجاد آمادگی‌های لازم به منظور مقابله مؤثر و کاهش آسیب‌های جانی و مالی ناشی از این پدیده‌ها، انجام مطالعات طراحی و توسعه میز پایش و پیش‌بینی دما، پروفیل سرعت و جهت باد و میزان بارش برف در شهر تهران به کارفرمایی این سازمان و توسط دانشگاه تهران در حال انجام است که تاکنون ضمن نصب و راه‌اندازی ۴۲ ایستگاه پایش مخاطرات جوی، نسخه اولیه سامانه پیش‌بینی و پایش فعال شده است و تا سال آینده ضمن افزایش تعداد ایستگاه های پایش آماده بهره برداری می شود.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا