جامعه

کارگروه فقه و محیط زیست تشکیل شد

در سازمان حفاظت محیط زیست؛

کارگروه فقه و محیط زیست در سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، طی حکمی از سوی علی سلاجقه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، نورالله مرادی به سمت دبیر کارگروه فقه و محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شد. همچنین کارگروه فقه و محیط زیست آغاز به کار کرد.

این کارگروه که به منظور تصمیم سازی در خصوص نحوه مواجهه فعال و خردمندانه از دیدگاه فقهی در چهارچوب ضوابط و مقررات محیط زیستی تشکیل شده است، برای توسعه و بسط مفاهیم دینی در حفاظت، احیا و بهره‌برداری عادلانه و عقلایی برنامه‌ریزی خواهد کرد.

معاون رییس جمهور در این حکم، برخی از مهمترین وظایف کارگروه فقه و محیط زیست را به این شرح تبیین کرده است: به‌روزرسانی مطالب معارف اسلامی در خصوص محیط زیست و استفاده بهینه از آن در رشته معارف اسلامی با نگاه محیط زیستی؛ به‌روزرسانی مطالب معارف اسلامی در خصوص محیط زیست و پاسخ‌گویی به سوالات محیط زیستی با استفاده از فتاوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سایر مراجع عظام تقلید؛ تدوین متون محیط زیستی برای پاسخ‌گویی به سوالات آحاد جامعه اسلامی؛ تلاش برای پاسخ‌گویی به نیازهای فرهنگی محیط زیستی جامعه اسلامی و فرهنگ‌سازی مناسب؛ ارائه طرح تربیت طلاب جوان برای تبلیغ معارف محیط زیستی اسلامی در استان‌های کشور؛ ارائه راهکارهای فقهی-حقوقی در شکل‌دهی تشکل‌های حامی محیط زیست با محوریت حکومت ولایی؛ یاری‌رسانی فکری به سازمان حفاظت محیط زیست با ارائه مستندات فقهی و تهیه پیوست‌های فقهی در تصمیم‌گیری‌های بنیادی در راستای عمل به فرامین انسان‌ساز در حکمرانی اسلامی.

سلاجقه همچنین در احکام جداگانه‌ای حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی حسینی، حجت‌الاسلام و المسلمین یعقوب‌علی برجی، حجت‌الاسلام و المسلمین عزیزالله فهیمی را به عنوان اعضای کارگروه فقه و محیط زیست منصوب کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا