جامعه

کالاهای شرکت بهره‌برداری مترو شناسنامه‌دار می‌شوند

حشمتی:

سرپرست معاونت پشتیبانی شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: برای اولین بار، کالاهای شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه مطابق استانداردهای جهانی شماره‌گذاری و شناسنامه‌دار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا حشمتی سرپرست معاونت پشتیبانی شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: این شرکت با هدف ایجاد زبان مشترک بین اجزای مختلف زنجیره تأمین کالا، فرآیند شماره‌گذاری و شناسنامه‌دار کردن کالاها مطابق با استانداردهای جهانی را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه کاتالوگ‌سازی کالاها را با همکاری مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران انجام می‌دهد.

سرپرست معاونت پشتیبانی با اشاره به اینکه این پروژه در گام اول با مدیریت و شناسایی اطلاعات ۵۰ هزار قلم کالا کار خود را آغاز کرده است گفت: با استفاده از ساختار GPC، بخش‌های مختلف شرکت اطلاعات ماهیتی و مشخصات فنی کالاها را در پایگاه‌های داده مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران به زبان فارسی ثبت و پس از انجام کارشناسی‌های لازم، ترجمه آن به دیگر زبان‌های زنده دنیا در اختیار شرکت قرار خواهد گرفت. همچنین با اتصال هر شناسه به یک کد، امکان ایجاد کاتالوگ الکترونیکی استاندارد فراهم می‌شود.

حشمتی افزود: این کار بر اساس ضرورت و تقاضای بخش‌های مختلف، تدوین، طرح‌ریزی و توسعه می‌یابد و رویکرد اصلی این کار ایجاد زبان مشترک بین تولید و مصرف‌کننده کالا و تسهیل امور بازرگانی مرتبط مبتنی بر استانداردهای بین‌المللی است.

وی با اشاره به اینکه در صورت مهیا شدن فضاهای بین‌المللی برای مبادله با سایر کشورها این شیوه شماره‌گذاری‌ها امری حیاتی و ضروری است خاطرنشان کرد: ایجاد زبان مشترک بین فروشنده و خریدار در سطح بین‌المللی و داخلی موجب بهبود صحت، دقت و کیفیت داده‌ها، تسریع در امور زنجیره تأمین و پاسخگویی به نیازهای مشتریان، تسهیل گزارش‌گیری، انتشار و به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات و ایجاد مکانیزم جستجوی ساده می‌شود.

گفتنی است، این پروژه برای اولین بار در صنعت حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی کشور توسط شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در حال اجراست.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا