جامعه

کاهش ۲۰ درصدی سرقت در کشور

سردار رضایی خبر داد؛

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: گزارشات دریافتی، نشان از اثرات مطلوب قرارگاه های تشکیل شده در زمینه های مختلف خصوصا سرقت را دارد به طور که شاهد کاهش ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار قاسم رضایی در بیست و هفتمین همایش سراسری فرماندهان، معاونان، رؤسا و مدیران فراجا که در محل ستاد فرماندهی انتظامی برگزار شد، اظهار داشت: روح بلند شهدای خدمت را به این مجلس دعوت می‌کنیم تا با هم مروری بر عملکرد و خدمات انتظامی در سالی که گذشت داشته باشیم.

وی در ادامه بیان داشت: گزارشات دریافتی، نشان از اثرات مطلوب قرارگاه‌های تشکیل شده در زمینه‌های مختلف خصوصاً سرقت را دارد به طور که شاهد کاهش ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته هستیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی همچنین از افزایش سرمایه اجتماعی پلیس بر اساس گزارشات معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس خبر داد و گفت: این امر حاکی از ریل گذاری انتظامی در مسیر درست است که ان‌شاءالله با اهتمام بیشتر و رفع نقاط ضعف ادامه خواهد یافت.

وی افزود: از دیگر اقدامات شاخص انتظامی که در حوزه پلیس فتا رخ داده، انجام بیش از ۱۶۷ هزار عملیات در حوزه سایبر بوده است.

سردار رضایی از دیگر اقدامات قرارگاه‌های انتظامی را مبارزه با قاچاق سلاح و جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز عنوان کرد و گفت: مدیریت اتباع بیگانه، مقابله با اراذل و اوباش و ناهنجاری‌های اجتماعی، برخورد با پلاک‌های مخدوش و خودروهای شوتی از جمله مواردی است که باید استمرار یابد.

وی در ادامه به موضوع تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها پرداخت و تصریح کرد: با توجه به اینکه کلانتری‌ها لجمن بخش اجرایی انتظامی هستند باید با سرعت در مسیر تحول قرار گرفته و یک از اهداف قرارگاه تحول کوپ ها افزایش رضایتمندی در ۴۲۰ واحد کلانتری و پاسگاه این مجموعه است.

این مقام ارشد انتظامی به امنیت محله محور نیز اشاره کرد و گفت: بسیاری از مشکلات را می‌توان از طریق محلات و تعامل با مردم رفع کرد و اکثر اقدامات در این حوزه ایجابی و مشارکتی خواهد بود.

وی در ادامه آموزش را یکی از مهمترین مقوله‌های هر واحد نظامی و انتظامی عنوان کرد و افزود: آموزش باید بر مبنای نیازسنجی و تخصصی و با برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد.

سردار رضایی در پایان به اهمیت اجرای طرح‌های امنیت محله محور اشاره و از اقدامات قابل توجه در حوزه‌های مختلف مجموعه انتظامی تقدیر و تشکر کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا