جامعه

کاهش ۹.۳ درصدی همسرآزاری در استان تهران طی سال گذشته

مدیرکل سازمان پزشکی قانونی استان تهران خبر داد؛

تهران- مدیرکل سازمان پزشکی قانونی استان تهران از کاهش ۹.۳ درصدی همسرآزاری در استان تهران طی سال گذشته خبر داد و گفت: اغلب این موارد در خصوص آزار زنان توسط همسرانشان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فروزش ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص همسر آزاری گفت: ۱۴ هزار و ۸۶۷ پرونده مربوط به پرونده‌های همسر آزاری طی سال گذشته بررسی شد، که نسبت به سال ۱۴۰۰ مقدار ۹.۳ درصد کاهش داشته است.

فروزش اضافه کرد: عمده این پرونده‌ها شامل زنانی است که مورد آزار و اذیت جسمانی قرار گرفته‌اند، البته مواردی معدود و اندکی وجود دارد که مردان نیز مورد آزار قرار گرفته‌اند.

وی در مورد مسمومیت تاشی از مصرف الکل نیز گفت: طی دو ماه ابتدایی سال ١۴٠١ مجموعاً ١٩ نفر به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف الکل در استان تهران جان خود را از دست دادند که شش نفر به دلیل مصرف اتانول و ١٣ نفر نیز به دلیل مصرف متانول بوده است، اما متأسفانه در دو ماه ابتدایی سال‌جاری این آمار با افزایش ٣۶.٨ درصدی در تهران مواجه بود و ٢۶ مورد فوتی ناشی از مصرف الکل به ثبت رسید که ٢٢ مورد در پی مصرف متانول و چهار مورد به دنبال مصرف اتانول بوده است.

وی گفت: اتانول همان الکل خوراکی است، که برخی برای سرخوشی هم از آن استفاده می‌کنند اما متانول الکل صنعتی و خطرناکی است که مصرف آن مرگ آور است.

مدیرکل سازمان پزشکی قانونی استان تهران همچنین گفت: سال گذشته ۲۴۳ هزار و ۶۲۵ پرونده در پزشکی قانونی استان تهران رسیدگی شد، که نسبت به سال ۱۴۰۰، افزایش ۹.۳ درصدی داشته است.

وی در خصوص تصادفات نیز گفت: طی دو ماه ابتدایی سال جاری هفت هزار و ۲۱۳ نفر در تصادفات رانندگی رخ داده در تهران دچار مصدومیت شدند که این آمار در مقایسه با گذشته افزایش ١٨.٧ درصدی را نشان می‌دهد، همچنین٢٢٧ نفر در فروردین و اردیبهشت ماه سال ١۴٠٢ در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که این تعداد در دو ماهه نخست سال ١۴٠١ نیز دقیقاً همین عدد بود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: در سال گذشته ۴۲ هزار و ۲۴۲ پرونده در خصوص مصدومان تصادفات به پزشکی قانونی ارجاع شده است، که ۱۶.۹ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است. این مسئول

وی همچنین گفت: سال گذشته دو هزار و ۹۴۱ پرونده معاینه بالینی حوادث کار داشتیم که ۱۳.۸ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش داشته است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا