جامعه

کشف ۴۲۷۴ فلزیاب توسط میراث فرهنگی/ تشکیل ۱۵۰۰ پرونده قضایی برای متخلفان


وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گفت: مشارکت مردم در زمینه حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی را باید تسریع کنیم. اگر مردم از میراث فرهنگی محافظت نکنند، میراث فرهنگی نابود می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن تبریک هفته میراث فرهنگی درباره یگان حفاظت  این وزارت‌خانه گفت: در لایحه‌ای قانون شرح وظایف وزارت خانه در مجلس به تصویب رسید که بخش اعظم آن مربوط به میراث فرهنگی بود.

وی درباره آمار فلزیاب های کشور گفت: آمار فلزیاب‌ها تا کنون به عدد  ۴۲۷۴ رسیده است. بسیاری از مردم دنبال گنج می‌ گردند و می‌خواهند یک شبه مشکلاتشان را حل کنند.  ما از بخش یگان حفاظت میراث فرهنگی خواستاریم در طی یک مراسمی این فلزیاب‌ها را معدوم کنید. این فلزیاب ها یک آسیب جدی برای میراث فرهنگی است.

وی درباره اخطارهای میراث فرهنگی توضیح داد: تا کنون ۱۸ هزار اخطار داشته‌ایم که ۱۵۰۰ تا از آنها تبدیل به پرونده قضایی شدند و این بسیار خوب است. زیرا اخطار و تذکر بهتر از اقدام قضایی و تشکیل پرونده است.

وزیر میراث فرهنگی درباره حفاظت از میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: ما برای حفظ میراث فرهنگی فقط نمی توانیم به اعتبارات دولتی متکی باشیم اعتبارات دولتی یک شوخی بزرگ است. حتما باید مردم مشارکت کنند و باید  مشارکت مردم و بخش خصوصی را تسریع کنیم.  اگر مردم در حفاظت از میراث فرهنگی مشارکت نداشته باشند، میراث فرهنگی جلوی چشممان نابود می‌‌شود. مردم داخل و خارج از کشور به عنوان یک کار خیر کمک کنند تا بتوانیم میراث را حفظ کنیم. 

وی افزود: خیلی ها هستند که بدون چشم داشتی به صورت داوطلبانه می‌خواهند و می‌توانند از آثار فرهنگی و تاریخی کشورمان مراقب کنند. مردم داخل و خارج از کشور به عنوان یک کار خیر مانند مدرسه سازی می‌بایست از میراث فرهنگی محافظت کنند.

پایان پیام/ 


آگهی
دکمه بازگشت به بالا