جامعه

کلاهبرداری در پوشش انتقال ارز به خارج از کشور

سرهنگ حسنوند خبر داد؛

رییس پلیس فتا غرب استان تهران از دستگیری فردی که با ترفند انتقال ارز به خارج از کشور اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده بود، خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ شاهین حسنوند، رئیس پلیس فتا غرب استان تهران گفت: به دنبال مراجعه و اعلام شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا در مورد کلاهبرداری از وی، رسیدگی به پرونده در دستورکار مأموران پلیس فتا قرار گرفت و در جریان تحقیقات اولیه مشخص شد که مالباخته در فضای مجازی با فردی آشنا شده که مدعی انتقال ارز به خارج از کشور بوده و پس از جلب اعتماد شاکی با همین ترفند اقدام به دریافت مبالغی از وی کرده است.

وی ادامه داد: مأموران پلیس فتا با بررسی جزئیات تراکنش‌های حساب مالباخته، متوجه شدند که شاکی پس از واریز وجه به حساب متهم، اقدام به خرید گوشی تلفن همراه کرده است. همچنین مشخص شد که گوشی‌های خریداری شده در استان اردبیل مورد استفاده قرار گرفته است. در جریان رد زنی این پول مأموران متوجه شدند که متهم اقدام به شارژ کیف پول دیجیتال خود در صراف والکس نیز کرده است.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران با بیان اینکه مأموران با انجام اقدامات پلیسی متهم را مورد شناسایی قرار دادند، گفت: در ادامه هماهنگی با مقام قضائی انجام شده و مأموران پلیس فتا پس از اخذ مجوزهای لازم این فرد را در مخفیگاهش در استان اردبیل دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. متهم در مقر انتظامی تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن به جرم خود اعتراف کرد.

حسنوند با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی در این خصوص همچنان ادامه دارد، گفت: برای متهم پرونده‌ای تشکیل شده و برای ادامه روند رسیدگی روانه دادسرا شده است.

وی در همین راستا به مردم هشدار داد که برای انجام امور بانکی و هرگونه جابجایی ارز با خارج از کشور حتماً به صرافی‌ها و مراکز مجاز مراجعه کرده و فریب افراد سودجو و تبلیغات و ادعاهای آنان در فضای مجازی را نخورند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا