جامعه

کمبود نیرو یکی از علل اطاله دادرسی است

رئیس کل محاکم تهران مطرح کرد؛

رئیس کل محاکم تهران گفت: کمبود نیروی قضایی و اداری جهت خدمت در شعب حقوقی یکی از علل اطاله دادرسی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یحیی جعفری رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در حاشیه بازدید از یکی از مراجع قضائی ضمن تشکر از زحمات همکاران بر ضرورت تسریع در رسیدگی‌های قضائی به خصوص تسریع در اجرای آرای صادره تاکید کرد.

وی گفت: تعداد قابل توجهی از مراجعات پیرامون اطاله دادرسی و یا اطاله در اجرای احکام مدنی است که متأسفانه عدم دسترسی به اموال یا وجود برخی موانع در اجرای احکام از جمله علل اطاله در اجراست.

رئیس کل محاکم تهران گفت: باید بر این نکته توجه شود که در مرحله دادرسی بار اثبات دعوا بر عهده خواهان است لیکن پس از احراز حقانیت وی و صدور حکم، حکومت و سیستم قضائی باید از محکوم له به‌منظور استیفای حق حمایت کند.

وی گفت: یکی دیگر از علل اطاله دادرسی کمبود نیروی قضائی و اداری جهت خدمت در شعب حقوقی است که یکی از مشکلات جدی در محاکم تهران است.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در سال جاری با حضور در مجتمع‌های قضائی کارکنان دولت، شهید مفتح، قدس، امام خمینی (ره)، ولی عصر (عج)، عدالت، شهید صدر، شهید کچویی، خانواده یک و بعثت پاسخگوی مراجعین مردمی بوده اند و در همین راستا نیز در روز ۱۹ تیر در مجتمع قضائی شهید مطهری، برنامه ملاقات مردمی دارد که مراجعین به این واحد قضائی می‌توانند جهت ثبت نوبت و اطلاعات بیشتر به دفتر کل این مجتمع مراجعه کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا