جامعه

کمیته رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی و مُسن تشکیل شد

رئیس کل دادگستری استان کرمان:

کرمان – رئیس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل کمیته رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی و مُسن در دادگستری کرمان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در مراسم تجلیل از قضات و کارکنان نمونه دادسرای عمومی و انقلاب کرمان از عزم جدی دستگاه قضائی استان برای رسیدگی و مختومه کردن پرونده‌های کثیرالشاکی و مسن خبر داد و افزود: در این رابطه کارگروه تعیین تکلیف این پرونده‌ها در دادگستری استان کرمان تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای دستورات ریاست قوه قضائیه مقرر شده با همکاری قضات و کارکنان اداری، بخش زیادی از پرونده‌های مسن و کثیرالشاکی تا پایان سال تعیین تکلیف شوند.

حمیدی بیان کرد: یکی از اولویت‌های مهم در اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه موضوع کاهش اطاله دادرسی و کاهش پرونده‌های قضائی به ویژه پرونده‌های مسن و کثیرالشاکی است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان با اشاره به اینکه زمان بر بودن رسیدگی به پرونده‌ها، یکی از عوامل نارضایتی مراجعان به دستگاه قضائی محسوب می‌شود، گفت: در این رابطه کارگروهی با مدیریت معاونین دادگستری استان کرمان در جهت ساماندهی و کاهش پرونده‌های مسن تشکیل شده و امیدواریم تا پایان سال بخش عمده این پرونده‌ها تعیین تکلیف شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تشکر از زحمات قضات و کارکنان دادگستری کرمان، کمبود نیروی انسانی و تجهیزات و نبود فضای فیزیکی مناسب را از مشکلات پیش روی دستگاه قضائی استان برشمرد.

همچنین مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت شعب دادستانی، از حمایت‌های شورای قضائی استان به ویژه رئیس کل دادگستری از مجموعه دادسرا قدردانی کرد و گفت: همراهی و هماهنگی شورای قضائی از دادستانی مرکز استان کرمان نقش بسزایی در ارتقا امنیت در استان دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا