جامعه

کنترل هوشمند اقدام مطلوبی برای پیشگیری از تصادفات است

حجت‌الاسلام‌ پورخاقان:

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: استفاده پلیس از ابزارهای الکترونیکی و کنترل هوشمند اقدام مطلوبی برای پیشگیری از تصادفات است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح عصر جمعه به همراه تیمور حسینی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا و با حضور جمعی از مسئولان راهنمایی و رانندگی از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا بازدید کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورخاقان در این بازدید ضمن تشکر از زحمات پلیس راهور که حافظ جان مردم درسفر هستند، گفت: امسال گره‌خوردن ماه مباک رمضان و نوروز سبب طولانی‌تر شدن محدوده اقدامات پلیس راهور به مدت یک ماه شد تا مردم بتوانند سفر شیرینی را تجربه کند.

وی اظهار کرد: پلیس در سرما و گرما در کنار شهروندان ایستاد تا رفت‌وآمدها را کنترل کنند و سلامت شهروندان را تضمین کنند، ازین رو باید از پلیس تشکر ویژه به عمل آورد.

وی افزود: پلیس راهور به وظیفه خود خوب عمل می‌کند، اما تعداد تصادفات در کشور از کشورهای استاندارد پیشرفته بالاتر است که باعث رنجش می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان، بیان کرد: فقط خطای رانندگان، عامل تصادف و مرگ‌ومیر نیست بلکه استاندارد نبودن خودروها هم عامل بسیار مهمی است و این نواقص خودروها نیز باید مورد توجه قرار بگیرند و کارشناسان پلیس راهور در این زمینه باید به‌جد اظهارنظر کند و با ایستادگی بر نقطه‌نظر خود، خودروسازی به سمت استانداردسازی سوق بدهد و فقط تقصیر راننده دیده نشود چراکه نقص فنی خودروها و جاده‌ها نیز در تصادفات موثر هستند.

وی با اشاره به افزایش نرخ جریمه‌ها در سال جدید، اظهار کرد: افرایش جریمه‌ها بسیار کار درستی است، اما افزایش جریمه به تنهایی عامل بازدارنده نیست بلکه ایجاد فرهنگ بازدارنده نقش مهم‌تری دارد، با توجه به اینکه ما در کشور متمدنی زندگی می‌کنیم، باید فرهنگ رانندگی مطلوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: همه چیز تقصیر پلیس نیست، جاده‌سازی‌ها نیز باید استاندار ساخته شوند و دقت بیشتری در این زمینه صورت بگیرد و کنترل الکترونیکی، هوشمند و استفاده از ابزارهای الکترونیکی بدون اتباط چهره‌به‌چهره مردم با پلیس برای پیشگیری از تصادفات نیز از اقدامات مطلوب پلیس است که امیدواریم شاهد خبرهای خوب در این زمینه باشیم و گسترش یابد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا