جامعه

کوتاه از مناطق پایتخت|برپایی سفره افطار در بوستان‌های منتخب پایتخت تا پایان ماه مبارک


مناطق 22گانه شهرداری تهران هر روز خدماتی را برای شهروندان ارائه می دهند که گزیده آنها اطلاع رسانی می شود.

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، همزمانی بهار قرآن با بهار طبیعت، مساجد و بوستان های این منطقه را به فضای معنوی برای حضور شهروندان و روزه‌داران تبدیل کرده است.

در این راستا اقامه نماز جماعت در بوستان سمیه با حضور محمد امین سالاری پور شهردار منطقه و با همراهی جمعی از مدیران شهری، پیشکسوتان  عرصه ورزش، معتمدان و اهالی و بخصوص بیش از ۱۵۰۰ نفر از نوجوانان روزه اولی دارالمومنین تهران برگزار شد.

سالاری پور با بیان اینکه میزبانی از این نوجوانان با اقامه نماز جماعت و با رویکرد حفظ معنویت ماه مبارک رمضان موجب همدلی بیشتر خانواده‌ها و شهروندان می شود، گفت: به منظور  نهضت مواسات و همدلی، مساجد دارالمومنین تهران در طول ماه مبارک رمضان و البته این سال‌های پس از انقلاب با اجرای برنامه های مذهبی، سفره های افطاری و سایز فعالیت های خیرخواهانه و مشارکتی به نفع نیازمندان و ایتام در تقویت وحدت و همبستگی نقش مهمی ایفا کردند.

وی با ارزشمند برشمردن میزبانی از روزه داران روزه اولی و اجرای مراسم افطاری و اقامه نماز علاوه بر مساجد در بوستان‌ها نیز گفت: مومنان و روزه‌داران منطقه با پهن کردن سفره افطاری در دامان طبیعت و بوستان‌ها ماه میهمانی خدا را ارج می‌نهند و با ارزش‌های معنوی و آئین های سنتی و دینی ریسمان همدلی شان را محکم تر می‌کنند.

سالاری‌پور یادآورشد: انجام فریضه نماز جماعت ظهر و عصر، نماز جماعت مغرب و عشا، افطاری ساده و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مراسم شب‌های قدر در بوستان‌های منتخب منطقه تا پایان ماه مبارک در دستور کار قرار دارد.

بازگشایی مجدد بوستان پردیس بانوان منطقه ۱۵

محمد شیری ضمن تبریک میلاد خجسته  کریم اهل بیت (ع)   و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شهروندان، به ظرفیت‌های بسیار بالای این مجموعه فرهنگی و ورزشی اشاره کرد و گفت:  با تلاش مجموعه همکاران این بوستان فرامنطقه ویژه بانوان پس از ۱۰ ماه انجام عملیات عمرانی و ایمن‌سازی لازم مجددا بازگشایی شد.

شهردار منطقه در ادامه به تشریح عملیات بهسازی بوستان پردیس بانوان‌ پرداخت و افزود: بهسازی لوله کشی آب شرب، مرمت وبازسازی سنگفرش‌ها و معابر سطح بوستان، ایمن‌سازی بخش‌هایی از فرورفتگی فضای سبز، تعویض ونصب ۱۰ درب‌ چاه‌های موجود فضای سبز، بهسازی ونصب بدنه‌ جدید ۶  باکس‌ برق، نصب حفاظ ویژه چاه‌های موجود، ۴ مورد تهیه ونصب جان پناه، ۲۰ مورد تهیه ونصب تابلو علائم هشدار وخطر وتابلو ورود وخروج، ساماندهی کابل‌های برق سرگردان، مرمت و بازسازی دیوارهای ساختمان دوچرخه سواری، سرویس کلیه پکیج‌ها و تعویض مهتابی‌های سوخته از جمله این اقدامات است.

وی با اشاره به  اجرای روند واگذاری مجموعه ورزشی و فرهنگی شهربانو (استخر، بدنسازی، سالن آفتاب، آتلیه، مهدکودک، زمین چمن و پیست دوچرخه‌سواری) به سرمایه گزاری در آینده ای نزدیک افزود: در حال حاضر فضای سبز وکتابخانه بوستان در اختیار شهروندان قرار دارد و خدماتی از قبیل مسابقات فرهنگی، ورزشی، آموزش قرآن و برپایی گذر فرهنگی توسط پرسنل بوستان به شهروندان ارائه می شود.

بر پایه این گزارش؛ این مجموعه در تمامی روزهای کاری از شنبه تا پنجشنبه میزبان بانوان و دختران است، و در روزهای ماه مبارک رمضان نیز ساعت کاری در ایام شنبه تا سه‌شنبه ۸ صبح الی ۱۵:۴۵ و روزهای چهارشنبه وپنجشنبه ۸ الی ۱۴:۳۰ پذیرای شهروندان است.

برگزاری مسابقات فوتبال جام رمضان در منطقه۹

 علیرضا فروزنده معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه درباره برگزاری مسابقات فوتبال جام رمضان، گفت: این مسابقات در بخش آقایان و در رده سنی آزاد برگزار شده و هر شب پس از افطار آغاز و تا ساعت ٢۴ ادامه خواهد داشت که در پایان ماه مبارک رمضان و اختتامیه مسابقات به سه تیم برتر جوایزی اهداء خواهد شد.

وی با اشاره به عدم برگزاری این مسابقات در شب‌های قدر افزود: به منظور توجه به ارزش‌های دینی و جهت حضور ورزشکاران در مراسم پرفیض شب‌های قدر، مسابقات فوتبال جام رمضان در این ایام برگزار نخواهد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۹ تصریح کرد: به منظور هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این دوره از مسابقات، از پیشکسوتان، مربیان و داورانی که در عرصه فوتبال کشور حضور فعال و مؤثر داشته‌اند دعوت شده که از نزدیک شاهد این مسابقات باشند.

همچنین شب اول این مسابقات با حضور اصغر قربانعلی پور مربی بدنساز تیم ملی فوتبال کشور و دستیار امیر قلعه نوعی در تیم ملی برگزار شد.

پایان پیام/

 


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا