جامعه

یک قاتل در شاهرود از اعدام رهایی یافت

پای چوبه دار؛

سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان از گذشت اولیای دم در یک پرونده قصاص نفس پای چوبه دار در حوزه قضائی شاهرود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دادگستری سمنان، محمدجعفر عبدالهی گفت: به مسئولان قضائی استان تاکید شده جدیت لازم برای کسب رضایت از اولیای دم را به‌ویژه در پرونده‌های قصاص نفس دنبال کنند و سعی شود با برگزاری جلسات متعدد و مداومت جدی روحیه رأفت اسلامی و گذشت بین اصحاب پرونده‌ها را افزایش دهند.

وی عنوان کرد: در همین راستا صبح امروز موعد اجرای حکم قصاص نفس محکوم علیه در حوزه قضائی شاهرود بود و کماکان انگیزه و پشت کار مسئولان قضائی برای کسب رضایت از اولیای دم ادامه داشت.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: در نهایت، تلاش‌های دادستان عمومی و انقلاب شاهرود و صلح یار حاضر در مراسم نتیجه بخش بود و در آخرین لحظه اجرای حکم، اولیای دم از قصاص نفس صرف نظر کرده و رضایت قطعی را ارائه کردند.

عبدالهی اظهار کرد: با اخذ رضایت از اولیای دم، قصاص نفس محکوم علیه منتفی شد و پرونده برای ادامه روند رسیدگی به محاکم قضائی ارسال می‌شود.

وی افزود: با احتساب این پرونده از ابتدای سال جاری تاکنون چهار مورد گذشت از قصاص نفس کسب شده است و همچنان از شهروندان شریف، افراد صاحب نفوذ و صلح یاران دعوت به عمل می‌آید در سنت حسنه اصلاح ذات البین همیار و مددکار دستگاه قضائی در رفع خصومت‌ها باشند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا