جامعه

یک و نیم برابر درآمد خانواده ها صرف مسکن می‌شود

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

عضو شورای شهر تهران گفت: با توجه به آمارهای موجود، بیش از یک و نیم برابر درآمد خانوار صرف مسکن می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر شربیانی عضو شورای شهر تهران در آئین آغاز ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در شهر تهران گفت: در طول تاریخ تمامی اقدامات توسعه بخشی در تهران از جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی آغاز شده است.

وی با اشاره به ساخت مسکن گفت: توجه به هزینه تأمین مسکن از اهمیت بسزایی برخوردار است و میانگین جهانی این عدد ۱۵ درصد است و در ایران مطابق آمار سال ۷۱ تا ۱۴۰۰ از ۳۳ تا ۶۰ درصد نوسان داشته است.

شربیانی اظهار کرد: ۶۰ درصد هزینه زندگی هر خانوار باید صرف تهیه مسکن شود اما این آمار در کشور مطابقت ندارد و با توجه به آمار بیش از یک و نیم برابر درآمد خانوار صرف مسکن می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به قیمت مسکن و بازار عرضه و تقاضا گفت: اثر موئلفه های اقتصاد بر مسکن منجر به تبدیل مسکن به الگویی مجلل شده است.

شربیانی به اشاره به ساخت مسکن در تهران گفت‌: مدیریت شهری مطابق با قانون به بحث ساخت مسکن وارد شده است و با تشکیل قرارگاه مسکن این اقدام ملی را تسهیل بخشیده است.

وی درباره نفرآباد گفت: ۳۰ سال واماندگی منجر به ایجاد شرایط زشت و نامتناسب در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی شده بود، نفر آباد یکی از هویت‌های تهران است و بر همین اساس اولین مصوبه ما در شورای شهر تأمین منابع برای نفر آباد بود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مشارکت دادن مردم در اداره امور یکی از مهمترین شعارهای مدیریت شهری تهران است و درباره نفر آباد نیز از مشارکت مردم کمک گرفتیم و هم اکنون طرح این محله از کمیسیون ماده ۵ خارج شده است.

شربیانی با اشاره به پارکینگ طبقاتی استان عبدالعظیم حسنی گفت: انتظار ما این است بحث کلنگ زنی و احداث این پارکینگ سریع‌تر انجام شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم در بستر تفاهم نامه‌ای نیز از طرفیت استان برای ساخت مسکن در شهر ری بهره ببریم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا