جامعه

۱۲ نفر از اعضای باند قاچاق ماشین آلات راهسازی دستگیر شدند

رییس‌کل دادگستری هرمزگان:

بندرعباس – رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: ۱۲ نفر از اعضا باند قاچاق ماشین آلات راهسازی شناسایی و دستگیر شده اند و برای ۲ نفر نیز که ساکن خارج از کشور هستند اعلان قرمز صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی قهرمانی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: با هماهنگی مقام قضایی و در نتیجه اقدام به موقع مأموران فراجا، یک باند بزرگ بین المللی فعال در حوزۀ قاچاق دستگاه‌های سنگین راه‌سازی، شناسایی و منهدم شد.

وی افزود: اعضای این باند با استفاده از اسناد جعلی، ماشین آلات سنگین و دستگاه‌های راهسازی را از کشورهای همسایه وارد می‌کردند و با انتقال به استان‌های مرکزی کشور به فروش می‌رساندند.

رییس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: تا کنون ۱۲ نفر از اعضای این باند شناسایی و دستگیر شده اند و برای ۲ نفر نیز که ساکن خارج از کشور هستند اعلان قرمز صادر شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۴ عدد از این ماشین آلات سنگین راهسازی قاچاق توقیف شده اند و ۳۳۱ دستگاه دیگر نیز شناسایی و محل به کارگیری آن‌ها مشخص شده که به زودی توقیف خواهند شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: ارزش مالی ماشین آلات راهسازی کشف شده بیش از ۵ هزار میلیارد تومان است.

قهرمانی یادآور شد: قاچاقچیان در تمامی مراحل از اقدامات مجرمانه خود تحت رصد چتر اطلاعاتی فراجا بوده‌اند و در زمان مقتضی با عملیات انجام شده توسط حافظان نظم و امنیت کشور شناسایی و دستگیر شدند.

رییس کل دادگستری هرمزگان در پایان تأکید کرد: همراهی، همدلی و تعامل همه اعضای شورای تأمین و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی باعث شده که فضای استان برای قاچاقچیان و مجرمان ناامن گردد و در همه حوزه‌ها توفیقات خوبی درباره پیشگیری و مقابله با انواع جرایم محقق شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا