جامعه

۱۴ دستگاه آمبولانس در اطراف حرم مطهر رضوی مستقر می‌شوند

همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی؛

مشهد ـ رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۴ دستگاه آمبولانس در اطراف حرم رضوی و مسیرهای منتهی به آن مستقر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی یزدانی اظهار کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی امسال، ۱۴ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ دستگاه موتور آمبولانس در اطراف حرم مطهر رضوی و مسیرهای منتهی به آن استقرار می‌یابد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: یک فروند بالگرد امداد هوایی نیز برای این ۲ روز به حالت آماده باش در می‌آید.

وی ادامه داد: علاوه بر این موارد در این ایام پایگاه‌های شهیدان سلیمانی و حسینی در داخل حرم مطهر امام رضا (ع) و ۶ پایگاه دیگر اطراف بارگاه منور رضوی فعال خواهند بود همچنین تمامی پایگاه‌های شهری و جاده‌ای اورژانس ۱۱۵ مشهد در این روزهای خاص در حالت آماده باش هستند.

یزدانی گفت: علاوه بر آن کارشناس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی (EOC ) در مرکز اتاق بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کارشناس مرکز پایش مراقبت‌های درمانی (MCMC) این دانشگاه و کارشناس مرکز فوریت‌های پزشکی در مرکز کنترل ترافیک به طور ۲۴ ساعته حضور خواهند داشت تا ضمن پایش‌های مستمر مسیرهای مختلف، مناسب‌ترین اقدام ممکن در خصوص انتقال سریع بیماران و مصدومان احتمالی به بیمارستان صورت پذیرد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: همچنین تمامی نیروهای ستادی و عملیاتی اورژانس ۱۱۵ مشهد در این ۲ روز در حالت آماده باش هستند تا در صورت نیاز خدمت‌رسانی لازم صورت گیرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا