جامعه

۱۵ هزار مدرسه غیردولتی کمتر از ۱۵ میلیون تومان شهریه دریافت می‌کنند


رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: ۱۵ هزار مدرسه غیردولتی کمتر از ۱۵ میلیون تومان و ۱۱ هزار مدرسه کمتر از ۱۰ میلیون تومان شهریه دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در جمع مؤسسان و مدارس غیردولتی با اشاره به کیفی‌سازی دوره‌های ضمن خدمت معلمان مدارس غیردولتی، اظهار کرد: یکی از اقدامات ما، کیفی‌سازی دوره‌های توانمندسازی معلمان است و حتی مدیر پروژه برای این فعالیت‌ها تعیین شده است. 

وی با بیان اینکه ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی در سطح کشور داریم، افزود: باید از خلاقیت و ابتکاراتی که در برخی مدارس غیردولتی شاهدیم در مدارس دیگر استفاده کنیم. 

محمودزاده با تأکید بر اینکه هماهنگی و همگرایی در بین مؤسسان و مدیران مدارس غیردولتی، ادامه داد: عنصر اصلی در آموزش و پرورش، نیروی انسانی است‌. یعنی باید به موضوع نیروی انسانی از معیشت و منزلتش گرفته تا مرجعیت و توانمندی‌اش توجه کنیم و در این راستا برنامه‌ریزی انجام شده است. 

وی با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: سند تحول ۱۳۱ راهکار دارد که ۲۵ راهکار مربوط به نیروی انسانی است؛ همچنین ۲۳ هدف عملیاتی در سند تحول پیش‌بینی شده است که ۵ مورد درباره نیروی انسانی است و این موارد اهمیت نیروی انسانی را نشان می‌دهد. 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی با اشاره به برنامه صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان مدارس غیردولتی، افزود: این برنامه در سال گذشته آغاز شد و ۷ ماه روی آن کار شد و تفاهم‌نامه‌ای هم با دانشگاه فرهنگیان امضا شد. در این راستا صلاحیت عمومی معلمان را مورد توجه قرار دادیم یعنی هیچ معلمی بدون گزینش وارد آموزش و پرورش نشود و همچنین ۳۶۰ ساعت و ۲۴ ساعت دوره آموزشی برای توانمندسازی معلمان پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی با اشاره بر نظارت بر مدارس غیردولتی، ادامه داد: امسال نظارت جامع و گسترده در سطوح مختلف پیش‌بینی شده است و خودمان هم بازدیدهای سرزده را آغاز کردیم و ادامه‌دار است.

محموزاده به شهریه‌های اخذ شده در مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: ۱۵ هزار مدرسه غیردولتی زیر ۱۵ میلیون تومان و ۱۱ هزار مدرسه زیر ۱۰ میلیون تومان شهریه دریافت می‌کنند؛ امسال الگوی شهریه مدارس غیردولتی بسیار زودتر از سال‌های گذشته اعلام شد و به‌زودی شهریه مدارس اعلام می‌شود.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا