جامعه

۲۰ درصد مدارس کشور نیاز به نوسازی دارند

خان محمدی :

رئیس سازمان توسعه و نوسازی مدارس کشور گفت: حدود ۲۰ درصد از مدارس کشور نیاز به بازسازی و نوسازی دارند که با اعتبار فعلی سازمان نوسازی ساخت این تعداد مدرسه بیش از یکصد سال زمان می‌برد.

به گزارش خبرنگار مهر؛ دویست و پنجاه و دومین جلسه مجمع خیرین کشور با حضور برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس کشور، مسئولان سازمان بیمه تأمین اجتماعی و برخی از اساتید دانشگاه که با مجمع خیرین کشور همکاری دارند؛ برگزار شد.

حمیدرضا خان محمدی، معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه و نوسازی مدارس کشور، در این جلسه با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد از مدارس کشور نیاز به بازسازی و نوسازی دارند؛ گفت: با اعتبار فعلی سازمان نوسازی به سبب مشکلات اقتصادی دولت در تأمین بودجه، ساخت این تعداد مدرسه بیش از یکصد سال زمان می‌برد و نیاز به یاری و لطف خیرین در این خصوص امری بدیهی و لازم است.

در این رابطه مقرر گردید مجمع خیرین کشور با ارائه طرح “ روزی به یاد دیروز” که از مفاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش نیز است نسبت به رفع این مشکل با سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور همکاری نماید.

همچنین مقرر شد با دستور و مساعدت معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، مدیران کل سازمان نوسازی مدارس در استان‌ها با شعب استانی مجمع همکاری و همفکری لازم را داشته باشند.

حبیب‌الله بوربور، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت فعلی جامعه و روند رو به رشد سالمندی و لزوم تهیه و اجرای طرح‌های مرتبط با این موضوع از جمله “بانک زمان” را مطرح نمود و همچنین جلب حمایت فارغ التحصیلان قدیمی مدارس جهت بازسازی و نوسازی مدارس فرسوده کشور را خواستار شد. بیان مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی مراکز و مؤسسات خیریه از دیگر مواردی بود که مهندس بوربور در این جلسه جهت پیگیریِ هیئت رئیسه فراکسیون خیرین مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس ارائه کرد.

احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بیمه تأمین اجتماعی، که از ابتدای مطالعات این طرح از حامیان و همراهان اولیه طرح بانک زمان بود؛ گفت: سازمان تأمین اجتماعی آمادگی اجرای کامل طرح بانک زمان را دارد.

مقرر شد پیشنهاد بانک زمان از سوی سازمان تأمین اجتماعی کشور تهیه و به فراکسیون خیرین مجلس ارائه شود تا در برنامه هفتم توسعه درج گردد

اسفندیاری با اشاره به اینکه اجرای این مهم نیاز به مجوزهایی قانونی دارد؛ گفت: آگاهی و همکاری نهادها و ارگان‌های مرتبط با این طرح، از جمله وزارت رفاه، وزارت بهداشت و درمان و شورای عالی سالمندان در این رابطه با سازمان تأمین اجتماعی اهمیت به سزا و تأثیرگذار دارد. اجرای این طرح علمی، کاربردی و علمی، آینده نگرانه و خدمت رسان به اقشار گوناگون از تمامی ملت ایران با همراهی تمام‌نهادهای مرتبط علاوه بر خدمت رسانی، با افزایش مشارکت اجتماعیِ سیستماتیک و علمی علاوه بر رفع نیازها به اتحاد و انسجام ملی و تحقق خیرجمعی کمک شایان توجهی می‌کند.

همچنین اعضای فراکسیون خیرین مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با اعلام اینکه مجلس و کارگروه مرتبطِ هماهنگ با مجمع خیرین در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تجربیات و مطالعات خوبی در خصوص بانک زمان داشته است پیشنهاد نمودند اجرای طرح بانک زمان در قالب یک پیشنهاد در چند سطر از طریق کمیسیون بهداشت و درمان و کمیسیون اجتماعی مجلس و یا از طریق یک ارگان دولتی ارائه شود.

گفتنی است با تبادل نظر هیئت مدیره مجمع خیرین و اعضای جلسه مقرر گردید پیشنهاد بانک زمان از سوی سازمان تأمین اجتماعی کشور تهیه و به فراکسیون خیرین مجلس ارائه شود تا در برنامه هفتم توسعه درج گردد.

لازم به ذکر است که پیش از این جلسات مشترکی فیمابین کارگروه بانک زمان مجمع خیرین کشور و مدیران و کارشناسان ارشد مطلع و پژوهنده بر این طرح در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، جهت هم‌افزایی و حصول نتیجه سریع‌تر برگزار گردیده بود.

بدین ترتیب طرح بانک زمان مجمع خیرین کشور پس از دو سال مطالعه و کار در ابعاد گوناگون علمی، تحقیقاتی و اجرایی و رفع نواقص آن در مسیر قانونی خود برای اجرایی شدن گسترده و در برگیرنده‌ی نیازهای ایرانیان قرار گرفت. این مهم با تفاهم مجمع خیرین کشور، مجلس شورای اسلامی و سازمان تأمین اجتماعی انجام پذیرفت.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا