جامعه

۲ روستا در نیشابور با تانکر آبرسانی می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور:

نیشابور ـ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور گفت: ۲ روستا بصورت دائمی در شهرستان نیشابور با تانکر هفته‌ای ۲ بار آبرسانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا اخویان ظهر پنج‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: روستاهای فهنه و آق‌قلا در شهرستان نیشابور بصورت دائمی هفته‌ای ۲ بار با تانکر آبرسانی می‌شود و پیگیر هستیم تا بتوانیم در آینده مشکلات شبکه آبرسانی این دو روستا را حل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور افزود: ۳۴۰ روستا در شبکه روستایی داریم که ممکن است در ایام قطعی برق پمپ‌های شبکه این روستاها قطع و با مشکل روبرو شود.

وی بیان کرد: برای طرح جهاد آبرسانی ۹ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌ایم تا مشکل آبرسانی به روستاها و شهرها با همکاری تیپ ۲۱ امام رضا (ع) در ایام مختلف حل شود.

اخویان ابراز کرد: مصرف آب علی‌رغم کاهش کرونا در شهرستان، کاهش پیدا نکرده و میزان مصرف تغییر نکرده بلکه بدلیل افزایش اشتراک افزایش نیز یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور خاطرنشان کرد: مشاور طرح سرمایه گذاری فاضلاب نیشابور توسط فولاد خراسان انتخاب و هفته گذشته جلسات ابتدایی این پروژه در مشهد برگزار شده و احتمالاً تا یک ماه آینده مناقصه پروژه توسط فولاد خراسان برگزار شود.

وی اظهار کرد: از زمان حضور بنده فقط ۴ انشعاب آب به باغ ویلاها بدلیل مجوزات کامل واگذار شده است و باغ ویلاهای ما اکثریت اقامتگاه وقت است و کاربری آن مسکونی نیست و این اقامتگاه‌ها در حال استفاده از یارانه مسکونی و روستایی هستند و نیشابور بعد طرقبه و شاندیز بیشترین اشتراک باغ ویلا را در استان داریم.

اخویان ادامه داد: از دی ماه سال ۱۳۹۹ به موضوع باغ ویلاها ورود کردیم که تاکنون در بخش سرولایت ۱۶۰۰ اقامتگاه، ۱۳۰۰ اقامتگاه در بخش میان‌جلگه و ۲۳۰۰ اقامتگاه در بخش مرکزی شناسایی شد که در حال استفاده از یارانه آب روستایی و شهری هستند و بدنبال آن هستیم تعرفه این اقامتگاه‌ها تر تعرفه روستایی و شهری به تعرفه اقامتگاه تغییر کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور افزود: در شهرستان نیشابور ۱۱۰ هزار اشتراک شهری و ۵۰ هزار اشتراک روستایی داریم که از این تعداد ۱۵ هزار اشتراک باغ ویلا پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: جیره بندی آب را در تابستان نخواهیم داشت اما قطعی برق باعث کاهش فشار آب و مخزن‌ها و خاموشی پمپ‌ها می‌شود و اگر ۱۰ درصد کاهش برق را رعایت کنیم شاهد عدم قطعی برق و در پی آن آب را در آینده خواهیم بود و ۹۵ درصد چاه‌های آب ما در شمال شهر است و نواسانات برق باعث می‌شود تا خدمات آبرسانی با مشکل روبرو می‌شود.

اخویان ابراز کرد: میزان مطالبات شرکت آب و فاضلاب نیشابور از مشترکین تا پایان اردیبهشت ۲۲ میلیارد تومان است که از این مقدار ۸ میلیارد مربوط به مشترکین مسکونی، ۳ میلیارد تومان مربوط به ساخت و ساز و اقامتگاه‌ها و ۱۱ میلیارد تومان مربوط به ادارت و نهادها است که بیشترین مطالبات ما از شهرداری نیشابور است و همچنین ۴۰ میلیارد تومان بدهی داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور گفت: ۸۵ درصد فضای سبز شهرداری نیشابور از آب شرب آبیاری می‌شود که ۸ تا ۱۰ درصد آب تولیدی شهرستان صرف فضای سبز می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا