جامعه

۴۱۶ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی سمنان پرداخت شد

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان سمنان: 

سمنان- معاون صنایع دستی میراث فرهنگی سمنان گفت: ۴۱۶ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از منابع وام‌های مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ قانون بودجه و تبصره ۱۶ به هنرمندان صنایع دستی استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سمانه سلطانی پور در نشست خبری آغاز برنامه‌های هفته صنایع دستی به میزبانی اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان با حضور اصحاب رسانه درباره حمایت‌های صورت گرفته از هنرمندان صنایع دستی در استان بیان کرد: یکی از رویکردهای میراث فرهنگی ارتقای توانمندی‌های هنرمندان فعال در زمینه صنایع دستی است که برگزاری دوره‌های آموزشی و ارتقای مهارت از آن دست است.

وی با بیان اینکه در استان سمنان دوره‌های آموزشی برای ۳۵۰ هنرمند صنایع دستی برگزار شد، افزود: این دوره‌ها شامل بازاریابی، بسته بندی، دوره‌های آموزشی در رشته‌های تخصصی مانند گلیم بافی، سوزن دوزی و خرک بافی و … هستند که مورد استقبال خوبی نیز قرار گرفته است.

معاون میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه این دوره‌های توانمند سازی از نردین میامی تا گرمسار و شهمیرزاد برگزار شده است، بیان کرد: امروز شاهد هستیم که بسیاری از هنرمندان فعال در زمینه صنایع دستی استان دارای مهر اصالت ملی و بین‌المللی هستند.

سلطانی پور با بیان اینکه مهر اصالت ملی رویداد ارزیابی صنایع دستی است که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و صنایع دستی هنرمندان بر اساس معیارهایی مانند کیفیت ساخت، نوآوری و … دسته بندی می‌شود، گفت: در سال قبل شاهد بودیم که این رویداد چه به لحاظ آموزشی و چه میزبانی دوره در دو روز در شاهرود و سمنان برگزار شد و نتیجه آن نیز دریافت مهر اصالت ملی توسط ۳۳ اثر هنرمندان استان بود که بسیار خبر مسرت بخشی است.

وی افزود: در شش دوره قبلی یعنی ۱۲ سال تنها ۵۳ اثر هنرمندان فعال در زمینه‌های مختلف صنایع دستی استان سمنان توانسته بودند مهر اصالت کالای تولیدی در عرصه ملی را کسب کند و ما توانستیم در یک دوره برگزاری ۳۳ اثر هنرمندان را به این جمع بیافزاییم.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان سمنان همچنین از دوره‌های آموزشی صنایع دستی برای اقشار مختلف در سراسر استان خبر داد و گفت: بالغ بر ۱۰۰ نفر از زندانیان استان در دوره‌های آموزشی میراث فرهنگی حضور پیدا کرده و دارای مهارت شدند.

سلطانی پور با بیان اینکه پرداخت تسهیلات از دیگر اقدامات حمایتی میراث فرهنگی در قبال صنایع دستی است، تاکید کرد: تلاش کردیم که در این زمینه عدالت را رعایت و فقط به کسانی وام‌ها را پرداخت کنیم که مستعد تولید بوده و مشکلات در این زمینه دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۱۶ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از منابع وام‌های مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ قانون بودجه و تبصره ۱۶ به هنرمندان صنایع دستی استان سمنان پرداخت شد، تاکید کرد: این میزان تسهیلات نسبت به سال قبل از آن از رشد دو برابری برخوردار بوده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا