جامعه

۴۷۰ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی

کولیوند اعلام کرد؛

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه ۴۷۰ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی ارائه شده است، گفت:همه زائران با سلامت کامل حج را انجام داده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس درباره خدمات ارائه شده به حجاج توسط هلال احمر مراسم حج تمتع برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای برگزاری مراسم حج ۴۷۰ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی ارائه شده است که ۱۸۶۴ بیمار در بیمارستان هلال احمر بستری و مراقب شدند و ۳۰۴ نفر در بیمارستان سعودی بستری شدند.

وی افزود: همه زائران با سلامت کامل حج را انجام داده‌اند. فقط یک بیمار در مدینه منوره به دلیل کاهش سطح هوشیاری نتوانست حج را کامل انجام دهد. همچنین در این مدت ۳۷۱ هزار ویزیت در هتل‌ها ارائه و بیش از ۲۵ هزار ویزیت تخصصی در بیمارستان‌ها ارائه شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان داشت: بیشترین مراجعه حجاج به این صورت بوده که ۴۰ درصد به دلیل بیماری تنفسی، ۲۸ درصد مشکل اسکلتی، ۹ درصد مشکل قلبی و فشار، ۸ درصد به علت بیماری عفونی و ۴ درصد گوارشی، ۴ درصد مشکل آلرژی بوده است

وی گفت: امسال کاروان وقوف اضطراری بی نظیر بود و جلسه با بعثه پزشکی کشورهای دیگر مثل اندونزی و ترکیه و… برگزار کردیم و همه آنها ایران را الگو و پیشرو می‌دانستند و درخواست برگزاری کنگره سلامت در حج را به میزبانی ایران داشتند.

کولیوند خاطر نشان کرد: جلسه با هلال احمر عربستان و رؤسای بیمارستان‌های آنها داشتیم و تفاهم نامه‌هایی هم در این راستا منعقد شد.

خبر در حال تکمیل است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا