جامعه

۴ مشکل اساسی در حوزه فعالیت تشکل‌های اجتماعی

عباسی مطرح کرد

معاون وزیر کشور گفت: ۴ مشکل اصلی در حوزه تشکل های اجتماعی داریم که شامل فهم حکمرانان، تشکیل و تقویت حلقه های میانی، آمادگی مردم و ساز و کارهای قانونی است.

به گزارش خبرنگار مهر محمد عباسی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماع کشور گفت: خاصیت فطری انسان اجتماعی است فطرت آدم‌ها به سمت اجتماعی شدن بوده است‌. جامعه‌ای سرمایه‌اش بالا است که در آن اعتماد باشد و به آن جامعه متحد می‌گویند.

وی افزود: وقتی جامعه منسجم باشد قدرتی نرم برای حاکمیت‌ها ایجاد می‌کند، پشتوانه مردمی مهم‌ترین مزیت امنیت سازی جامعه است، هیچ جامعه‌ای بدون نظارت عمومی قوام ندارد.

عباسی گفت: حکمرانان باید اعتماد و باور داشته باشند که اساساً قرار است مردم کار کنند و در مقدمه قانون اساسی هم این موضوع مورد توجه قرار گرفته است. بخشی از حکمرانان به این موضوع اعتقاد دارند که باید تمام حکمرانان به این باور برسند.

وی افزود: مردم برای نقش آفرینی نیاز به الگو دارند یک الگوی فناوری استفاده از این ظرفیت باید ترسیم شود.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از مشکلات نبود حلقه میانی یک تشکل است. حلقه‌های میانی، مسیر را باز می‌کنند تا همه مردم بیایند و در اقدامات آن تشکل مشارکت داشته باشند.

معاون وزیر کشور ادامه داد: حلقه‌های میانی می‌آیند جریان را خرد می‌کنند و بستر را باز می‌کنند تا خود مردم، متخصصین، مسئولین بیایند و مشارکت کنند.

عباسی در پایان گفت: مشکل بعدی پذیرش مردم است که یک جاهایی ظرفیت مشارکت مردم چون کم به کار گرفته شده اعتماد مردم کاهش پیدا کرده است و همچنین مسئله ساز و کار از دیگر مشکلات تشکلات اجتماعی است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا