جامعه

8 قدم تا موفقیت/ من یه نوجوون موفقم


اگر می‌خواهید فرد موفقی در زندگی باشید، بعد از اینکه هدفتان را مشخص کردید، باید اراده داشته باشید و مصمم به انجام هدفتان باشید. گاهی اوقات ما آدما هدف داریم اما اراده نداریم.

فارس نوجوان: تا حالا با خودتون فکر کردید که چه جوری میشه موفق بود؟ تا حالا شده نسبت به موفقیت دیگران غبطه بخورید؟ برای اینکه فرد موفقی باشید، چقدر تلاش کردید؟ حالا می‌خواهیم قدم به قدم پیش بریم تا موفق بشیم.

قدم اول: هدفتان را مشخص کنید

قدم اول اینکه هدفتان را مشخص کنید. واقعا می‌خواهید آدم موفقی باشید؟ از نظر شما موفقیت چیه؟ مثلا می‌خواهید شاگرد اول باشید؟ می‌خواهید بهترین نقاش یا بهترین خطاط باشید؟ می‌خواهید بهترین بازیکن باشید؟ چه هدفی دارید؟ 

قدم دوم: با اراده باشید

اگر می‌خواهید فرد موفقی در زندگی باشید، بعد از اینکه هدفتان را مشخص کردید، باید اراده داشته باشید و مصمم به انجام هدفتان باشید. گاهی اوقات ما آدما هدف داریم اما اراده نداریم. مثلا می‌خواهیم بهترین بازیکن در رشته ورزشی‌مان بشیم، اما اراده رسیدن به آن هدف را نداریم. با نشستن و کاری نکردن، به هدف نمی‌رسیم.  

قدم سوم: تلاش کنید

برای رسیدن به هدف باید تلاش کرد. بدون تلاش نمیشه به نتیجه رسید. برخی افراد فکر می‌کنند همینکه یه استعدادی دارند، کافیه اما برای هر کاری باید تلاش کرد. حتی اگه استعداد آن را هم دارید. یادتون باشه اگر تلاش کنید و در هدفتان سخت‌کوش باشید، حتما موفق می‌شوید.

قدم چهارم: مداومت داشته باشید

برخی آدما هدف دارند، اراده هم دارند، تلاش هم می‌کنند اما از یه جا به بعد، رها می‌کنند. کسی که در هدفش مداومت نداشته باشه، به موفقیت نمیرسه. تا حالا دیدید آدمایی که یه مدت تلاش می‌کنند اما بعد یه مدت رها می‌کنند، آنها به نتیجه نمی‌رسند.

قدم پنجم: به سراغ آدم‌های موفق بروید

یکی از اتفاقاتی که باعث میشه در مداومت دلسرد نشوید، اینه که به سراغ آدم‌های موفق بروید و پای حرف‌هایشان بنشینید. نکته خیلی مهم اینه که آدمای موفق هم یه روزایی خسته شدند اما این خستگی باعث نشده که از تلاششون دست بکشند.

قدم ششم: همیشه لبخند بزنید و امیدوار باشید

آدمایی که عبوس هستند و مدام غر می‌زنند، در رسیدن به هدف با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند چون امیدوار نیستند. یکی از نکات مهمی که باعث می‌شود هر فردی در رسیدن به هدفش موفق بشه، امیدوار بودن هست.

قدم هفتم: از شکست نترسید

برخی آدما وقتی در رسیدن به هدفشان، با شکست مواجه میشند، دیگه ناامید می‌شوند و دیگه مسیر رو ادامه نمی‌دهند در حالی که برای موفقیت باید از شکست نترسید. اگر شکست خوردید همانطور که در قدم ششم گفتیم، امیدوار باشید، لبخند بزنید و دوباره بلند شوید. 

قدم هشتم: مغرور نشوید

اگر می‌خواهید موفق باشید و موفقیت‌تون ادامه پیدا کنه، هیچوقت مغرور نشوید. غرور باعث میشه که یه دفعه زمین بخورید و همون غرور اجازه نمیده که بلند بشید. 

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا