جامعه

افزایش۳ و نیم میلیون مترمربعی فضای آموزشی کشور در دولت سیزدهم

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد؛

اراک- وزیر آموزش و پرورش گفت: ۳ و نیم میلیون مترمربع به فضای آموزشی کشور در دولت سیزدهم افزوده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضامراد صحرایی ظهر یکشنبه در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید، اظهار کرد: شهید رئیسی الگو جدیدی از حکمرانی و امید بخشی را به ملت و امامت ارائه کردند و امید است الگویی برای رئیس جمهور آینده و مسؤولان نیز باشند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی راه رسیدن به خدا را با مردم و در میان مردم می‌دانستند، گفت: این شهید بزرگوار ثابت کردند تنها رمز موفقیت حرکت در مسیر ولایت و با مردم بودن است و بارها تذکر می‌دادند به جای دولت سیزدهم دولت مردمی بگویید.

صحرایی بیان کرد: آیت الله رئیسی در عمر کوتاه مدیریتی خود بیش از دولت قبل خدمت کرد و اجازه نداد عملیات اجرایی هیچ طرحی آغاز شود تا طرح‌های نیمه تمام عمرانی به سرانجام برسند.
.
وزیر آموزش و پرورش افزود: عدالت شعار بنیادین و جهت اصلی انقلاب اسلامی بوده و هست و خیرین در تحقق این شعار گام‌های مؤثری برداشتند.

صحرایی ادامه داد: در گذشته سرانه فضای آموزشی کشور به ازای هر دانش‌آموز کمتر از ۲ مترمربع بود اما امروز در سراسر کشور این عدد به حدود پنج‌متر و ۳۵ سانتی متر رسیده است.

وی تصریح کرد: در ۳۳ ماه از ریاست پر برکت شهید رئیسی بیش از هفت هزار مدرسه و بیش از ۳۲ هزار کلاس درس در کشور ایجاد شد و سه و نیم میلیون مترمربع به فضای آموزشی کشور اضافه شد که ۶۴ درصد آنها در روستاها، حاشیه شهرها و جاهایی که سرانه آموزشی آنها از ملی پایین‌تر بود، ایجاد شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رئیس جمهور شهید در آخرین دیدار خود با کارگذاران نظام در روزهای نخست سال جاری، ابرپروژه کشور را امید و اعتماد بیان کرد.

صحرایی از ایران به عنوان کشوری با اصالت یاد کرد و گفت: در راستای ارتقا و اعتلای بخش‌های مختلف کشور باید گام‌های مؤثری برداشت و در این راستا نقش کلیدی خیرین مایه مباهات است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا