جامعه

محکومیت اقرار فرمانده سابق سنتکام در ترور شهید سلیمانی

معاون امور بین الملل قوه قضاییه، اقرار وقیحانه فرمانده سابق سازمان تروریستی سنتکام آمریکا در ترور شهید سلیمانی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اقرار مستقیم ژنرال مکنزی، فرمانده سازمان تروریستی سنتکام آمریکا در ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در کتاب خاطرات خود که بخشی از آن در نشریه آتلانتیک منتشر شده است، اظهار داشت: ترامپ جنایتکار و برخی دیگر از مسئولان آمریکا پیش از این به ترور شهید سپهبد سلیمانی و همراهان ایشان اعتراف کرده‌اند، اما اقرار وقیحانه مکنزی به این جنایت بزرگ، چهره خبیث و پلید آمریکا و کشورهای همدست در این ترور را بیش از پیش برای افکار عمومی و بین المللی نمایان می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا و مکنزی، فرمانده پیشین سازمان تروریستی سنتکام، سه متهم اصلی پرونده در حال رسیدگی در محاکم ایران هستند، افزود: محاکمه این جنایتکاران باید هرچه سریع‌تر آغاز شود تا عدالت در مورد آنها اجرا شود.

مکنزی در بخشی از کتاب خاطرات خود بنام «نقطه ذوب» که به زودی منتشر می‌شود، به عملیات جنایتکارانه ترور سردار شهید سلیمانی نیز پرداخت.

وی در این کتاب اعتراف کرد: من به عنوان رهبر فرماندهی مرکزی آمریکا، مسئولیت مستقیم حمله‌ای را داشتم که در آن، ژنرال قاسم سلیمانی ترور شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا