جامعه

آیت‌الله رییسی همواره به فکر حذف فقر مطلق از کشور بود

بختیاری:

رییس کمیته امداد گفت: اقدامات سید محرومان در دولت سیزدهم برای فقرزدایی در طول تاریخ بعد از انقلاب بی‌سابقه بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد در مراسم بزرگداشت آیت‌الله شهید رئیسی و شهدای خدمت، گفت: تمام آنچه امروز به عنوان صفات سید شهیدان خدمت مطرح می‌کنم حاصل ارتباط ۴۰ ساله با ایشان است.

رئیس کمیته امداد به تشریح ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله رئیسی پرداخت و گفت: مدیریت جهادی که برخاسته از ایمان و تقواست خصیصه بارز خستگی‌ناپذیری را در ایشان ایجاد کرده بود، مدیریت دینی در اجرای برنامه‌های ایشان موج می‌زد.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی در این مدیریت برای قرب به خدا، از هیچ خدمتی به جامعه فروگذار نکرد خاطرنشان کرد: اگر مقام معظم رهبری مدال فاخر خادم الرضا (ع) را به ایشان عنایت داشتند به این دلیل بود که همه بضاعت آستان قدس رضوی را برای خدمت به محرومان و نیازمندان با رعایت نیات واقفین به میدان آوردند و همچنین ساختاری به عنوان معاونت امداد مستضعفان در آستان قدس رضوی اضافه کرد تا روش و سیره حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را زنده نگاه دارد.

بختیاری با بیان اینکه جمع شهدای حادثه اخیر به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری جمعی خدمتگزار صادق بودند، ادامه داد: نه در ایران و نه در خیلی از کشورها نداشتیم که با شهادت رئیس جمهور، سه روز، دو روز و یا حتی یک روز عزای عمومی اعلام کنند و بیش از ۶۵ هیأت بلندپایه جهان به احترام شهدای یک کشور، در مراسم تشییع شهدا حضور یابند.

وی با تاکید به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل در طول ۳۳ ماه خدمت دولت سیزدهم، افزود: جایگاه جمهوری اسلامی ایران در این مدت به دلیل پیاده کردن فرامین رهبر عزیزمان بی‌سابقه بوده، چرا که طبق فرمایش ایشان با کشورهای همسایه ارتباط تنگاتنگ برقرار شد و آیت‌الله رئیسی با فعال کردن حوزه بین‌الملل، هم در عرصه دیپلماسی و سیاسی و هم در عرصه اقتصادی کار بزرگی را انجام دادند.

رئیس کمیته امداد در قسمتی دیگر از سخنرانی خود، بیان کرد: آیت‌الله رئیسی تمام وقتش را برای خدمت به مردم به کار می‌بست تا قرب به خدا پیدا کند و عدالت برخاسته از تقوا او را آرام نمی‌گذاشت و با تمام وجودش برای مبارزه با ظلم و فساد تلاش می‌کرد.

بختیاری با اشاره به عنوان افتخاری دیگر آیت الله رئیسی «سید محرومان»، گفت: ایشان در طول مدت اداره دولت سیزدهم دستوراتی صادر کردند که در طول تاریخ بعد از انقلاب سابقه نداشت.

وی افزایش ۱۸۶ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را در دوره ایشان اعلام کرد و افزود: آیت‌الله رئیسی برای توانمندسازی محرومان، بیشترین سرمایه را ایشان گذاشتند. بر اجرای طرح شهید رجایی برای سالمندان و بیماران صعب‌العلاج تاکید داشتند و بر کمیته امداد و بهزیستی تکلیف کردند که نیازمندان را در چرخه اشتغال، توانمند کنند و دولت را با تمام بضاعتش به میدان آورد تا این عزیزان لقمه عزت‌مندانه وارد زندگی شأن کنند.

رئیس کمیته امداد به دیگر دغدغه‌های آیت‌الله رئیسی برای محرومان پرداخت و گفت: تأمین مسکن و اشتغال نیازمندان از جمله دغدغه‌های اصلی ایشان بود و به واسطه وطن‌پرستی که در وجودشان عجین بود همواره به فکر حذف فقر مطلق از کشور بودند. ایشان فقر در جامعه جمهوری اسلامی را زیبنده نظام نمی‌دانستند و درصدد خشکاندن ریشه فقر با جاری کردن عدالت بودند. در سخت‌ترین شرایط ایشان امید می‌دادند و این امید برخاسته از مدیریت دینی و تحقق وعده‌های خداست و چون تقوا و ایمان والا داشتند به تحقق وعده‌های خدا ایمان داشتند.

بختیاری در پایان گوهر تقوا، اخلاص، ساده زیستی، عدالت طلبی، فساد ستیزی، خداپرستی و ولایت مداری را گوهری در آیت‌الله رئیسی می‌دانستند که او را مزین کرده به این ویژگی‌ها و ایشان را الگوی مدیریت در زمان حال خواندند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا