جامعه

بازدید استاندار نجف اشرف از سازمان مدیریت بحران تهران

سازمان مدیریت بحران شهر تهران خبر داد؛

استاندار نجف اشرف ضمن بازدید از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با طرح‌های این سازمان در حوزه پیشگیری، آمادگی، مشارکت اجتماعی و پدافند غیر عامل آشنا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، استاندار نجف اشرف و هیأت همراه ضمن بازدید از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با سامانه‌های به کار رفته در مرکز عملیات اضطراری شهر تهران و طرح‌های این سازمان در حوزه پیشگیری، آمادگی، مشارکت اجتماعی و پدافند غیر عامل آشنا شد.

در این بازدید علی نصیری رئیس سازمان به تشریح ساختار تخصصی سازمان، سامانه‌ها و امکانات مورد استفاده در مرکز عملیات اضطراری پایتخت، مخاطرات شهر تهران و برنامه‌های سازمان برای مقابله با این مخاطرات پرداخت.

تشریح نحوه فعالیت سامانه هشدار سریع زلزله و سامانه تخمین سیل، اقدامات اجرایی برای رفع خطر در خصوص گودهای شهر تهران، تشریح فعالیت‌های انجام گرفته در قالب راه‌اندازی قرارگاه ایمنی کالبدی، فعالیت‌های انجام گرفته در قالب راه‌اندازی ستاد مدیریت بحران کرونا در تهران، تشریح فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه آمادگی و عملیات، نحوه فعال‌سازی EOC و استقرار میدانی در تجمعات انبوه، بازطراحی مأموریت‌ها و ساختار خانه‌های دوام مستقر در سرای محلات، پدافند غیرعامل، تشکیل و راه‌اندازی جلسات هیأت اندیشه‌ورز و کمیته‌های تخصصی ۱۵ گانه و طرح جامع مدیریت بحران شهر تهران بخشی از موضوعاتی بود که در نشست مشترک با یوسف مکی گناوی استاندار نجف اشرف و هیأت همراه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست همچنین مجید باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران به همراه جمعی از مدیران شهردار تهران گزارش از اقدامات شهرداری تهران، سامانه‌های مورد استفاده و طرح‌های اجرا شده ارائه داد.

در ادامه استاندار نجف و هیأت همراه از بخش‌های مختلف EOC و خودروی فرماندهی سازمان بازدید کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا