جامعه

ارائه بیش از ۲۶۲ هزار خدمات درمانی به حجاج ایرانی

مرعشی مطرح کرد؛

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از ارائه بیش از ۲۶۲ هزار و ۱۰۰ مورد خدمات پزشکی به زائران سرزمین وحی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج زیارت اعلام کرد: بیش از ۲۲۶ هزار مورد خدمات در مکه و بیش از ۳۵۰۰۰ مورد هم در مدینه به زائران ضیوف الرحمن ارائه شده است.

وی تعداد ویزیت در درمانگاه‌های ایرانی در مکه را ۱۳ هزار و ۴۹۷ مورد عنوان کرد و افزود: علاوه بر این ۵۹۶۱ مورد ویزیت تخصصی و ۷۵۲۷۶ مورد ویزیت هم در مطب‌های مجموعه‌ها انجام شده است.

مرعشی مجموع خدمات ارائه شده در بیمارستان، درمانگاه‌ها و مطب‌ها را در این مدت ۵۸۳۱۶ مورد عنوان کرد و گفت: ۴۶۴۴ مورد نیز خدمات مددکاری و امداد و انتقال برای زائران انجام شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج زیارت ادامه داد: به ترتیب در بیمارستان‌های سعودی در مکه و مدینه ۱۶ و ۲ بیمار بستری هستند و ۳۲ بیمار دیگر در بیمارستان مرکزی هلال احمر در مکه بستری و از خدمات درمانی بهره مند می‌شوند.

مرعشی با اشاره به کثرت شکستگی‌ها و اینکه شماری از زائران در بیمارستان‌های کشور میزبان به دلیل انواع شکستگی تحت درمان هستند به حجاج توصیه کرد: در ترددها و هنگام راه رفتن در سطوح داخلی مسجدالحرام و صحن‌ها و لابی هتل‌ها که با سنگ فرش شده است و استفاده از پله برقی که امکان وقوع حادثه برای زائران وجود دارد، مراقب باشند تا دچار شکستگی استخوان نشوند تا مشکلی در سلامتی و ادامه سفر آن‌ها به وجود نیاید.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا