جامعه

توسعه حمل و نقل عمومی یکی از مهم ترین راهبردهای توسعه شهری است

صالحی مطرح کرد؛

شهردار منطقه ۲ تهران در دیدار با استاندار نجف اشرف از آمادگی مدیریت شهری بر انتقال تجارب خود در حوزه‌های مختلف شهری به نجف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صالحی، شهردار منطقه ۲ تهران در دیدار با استاندار نجف و هیئت همراه با تأکید بر آمادگی مدیریت شهری منطقه در انتقال و تبادل تجارب در حوزه توسعه شهری گفت: امروز که دغدغه شما ارتقای سطح کیفی شهری است که میزبانی از زائرین حضرت علی (ع) مهم‌ترین افتخار است و باعث خرسندی و افتخار ما در مدیریت شهری تهران است که بتوانیم با تبادل تجربیات خود بتوانیم در رفع این دغدغه و توسعه نجف نقش آفرین باشیم.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه شهری تهران و راهبردهای تعیین شده گفت: تهران شهری با قدمت ۷ هزارساله ،۲۸۳ سال است که پایتخت کشور ایران بوده و در این سال‌ها، دوره تاریخی زیادی را سپری کرده تا به امروز که به عنوان دومین کلان شهر خاورمیانه شناخته شده است.

صالحی ضمن تشریح فرایند توسعه شهری پایتخت گفت: طرح و راهبردهای توسعه شهری در چند مرحله تدوین و اجرایی شد و امروز راهبرد جدید توسعه شهری مبتنی بر حمل و نقل عمومی طراحی شده است.

وی در ادامه به ساختار و ویژگی‌های جغرافیایی منطقه ۲ تهران اشاره کرد و گفت: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، ورزشی، خدماتی همراه با توسعه حمل و نقل عمومی با بهره گیری بهینه از ظرفیت‌ها همواره مورد توجه مدیریت شهری منطقه بوده و اتفاقات خوبی در این منطقه رقم خورده است.

شهردار منطقه ۲ در پایان توسعه حمل و نقل عمومی و برقی سازی ناوگان حمل و نقل را مهم‌ترین پروژه شهر تهران برشمرد و گفت: مدیریت شهری آمادگی دارد تا تجارب خود را در توسعه شهری با استانداری نجف به اشتراک بگذارد.

یوسف مکی گناوی استاندار نجف اشرف نیز در این نشست با بیان اینکه شهر نجف نسبت به تهران از قدمت بیشتری برخوردار است و طرح توسعه شهر را شاهد بودیم گفت: امید است بتوانیم با تبادل تجربیات لازم در حوزه توسعه شهری تهران بتوانیم دغدغه‌های شهری نجف را مرتفع کنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا