جامعه

استرداد کلاهبردار میلیاردی به کشور

سردا کریمی خبر داد؛

رییس پلیس بین‌الملل از استرداد فردی که متهم به کلاهبرداری به مبلغ حدود ۱۲۰ میلیارد ریال بود، به کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار مجید کریمی رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: حسب درخواست مرجع قضائی مبنی بر پیگرد فردی به اتهام کلاهبرداری، جعل مهر و سربرگ‌های یک شرکت تولید معدنی، فرایند ردیابی، شناسایی و دستگیری این متهم در دستور کار پلیس بین‌الملل فراجا قرار گرفت و با اقدام‌های حقوقی و پلیسی صورت گرفته، سازمان بین‌المللی پلیس جنایی علیه مشارالیه اعلان قرمز صادر و مراتب به کشورهای عضو سازمان اینترپل نیز منعکس شد.

این مقام انتظامی در تشریح این خبر گفت: متهم، پیشنهاد خرید و فرآوری آلومینیوم اکساید را به شاکی کرده و از ایشان مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال به عنوان آورده در این سرمایه گذاری مشترک دریافت کرده بود. لیکن پس از دریافت مبلغ مذکور، تمامی خطوط تلفن همراه خود را خاموش کرده و از کشور متواری می‌شود.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا در ادامه افزود: در فرآیند شناسایی و دستگیری این متهم، مشخص شد، نامبرده به اتهام کلاهبرداری در یکی از استان‌های کشور به مبلغ ۷۰۰ هزار درهم امارات نیز تحت تعقیب شعبه دیگری از دادسرای عمومی و انقلاب است که جمعاً طی دو مرحله مبلغی حدود ۱۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

سردار کریمی خاطر نشان کرد: به موازات اقدامات بین‌المللی در جهت ردیابی متهم در کشورهای احتمالی محل تردد، اعلان قرمز صادره به مبادی ذیربط داخلی نیز منعکس و شناسایی این شخص به صورت ویژه در دستور کار پلیس‌های کشورهای منطقه قرار گرفت و نهایتاً متهم در یکی از کشورهای همسایه شناسایی و دستگیر شد.

در پایان وی ضمن اشاره به تلاش‌های بی وقفه صورت گرفته در پلیس بین‌الملل فراجا بیان داشت: با هماهنگی صورت گرفته میان پلیس بین‌الملل فراجا و پلیس کشور مورد نظر، متهم از طریق مرز زمینی به کشور مسترد و برای ادامه روند رسیدگی پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا