جامعه

طرفداران نامزدها از هرگونه شایعه افکنی و نشر اکاذیب پرهیز کنند

نجف‌نیا:

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز از فعالین فضای مجازی خواست تا از هرگونه شایعه افکنی و نشر اکاذیب پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرید نجف‌نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز اظهار کرد: با گسترش و توسعه ارتباطات و فعالیت‌های مرتبط با فضای مجازی، مسؤولیت سنگینی بر دوش کاربران است که باید از هرگونه حواشی، تخریب، تهمت، اهانت، بدگویی و نظایر آن در فضای مجازی پیشگیری کنند.

وی اضافه کرد: رعایت اخلاق انتخاباتی یک ضرورت مهم است و کاربران و فعالان فضای مجازی وظیفه دارند در حفظ ارزش‌های اسلامی و رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای در انتشار مطالب بکوشند و از هر نوع تشنج و تشویش افکار عمومی اجتناب کنند.

وی تاکید کرد: اصحاب رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی با مطالبه گری، روشنگری و ارتقای آگاهی و دانش مردم، موجب تقویت بنیان‌های مردمی می‌شوند.

نجف‌نیا با تأکید بر اهمیت حضور فهیمانه و هوشمندانه مردم در رویداد سیاسی انتخابات بیان کرد: تأثیرگذاری اصحاب رسانه حقیقتی انکار ناپذیر است که اگر کسی آن را کتمان کند، در واقع انصاف خود را کتمان کرده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز بیان کرد: مشارکت بالای مردم از هر قشر و صنف و اندیشه‌ای قطعاً برای سرافرازی نظام است و رسانه‌ها نقش مؤثری در جلب مشارکت حداکثری در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایفا می‌کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا