جامعه

سامانه هویت دیجیتال ایرانیان مرجع احراز هویت سازمان‌ها است

کارگر مطرح کرد؛

رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: سامانه هویت دیجیتال ایرانیان (هدا) امسال باید در بین دستگاه‌های اجرایی گسترش یافته و به عنوان مرجع احراز هویت سازمان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هاشم کارگر، در نشست وبیناری مدیران ستادی و استانی این سازمان اظهار داشت: پارسال سامانه هدا به عنوان یکی از اقدامات شاخص سازمان ثبت احوال کشور در حوزه احراز هویت مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی تاکید کرد که باید نسبت به گسترش این سامانه در بین دستگاه‌های اجرایی در سطح کشوری و استانی اقدام کرد تا به عنوان سامانه مرجع احراز هویت سازمان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: موضوع ثبت تغییر نشانی به عنوان یک تکلیف قانونی و یک سرویس بسیار مهم باید بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد و با تکمیل این پایگاه، دستگاه‌ها را به سمت استفاده از سرویس‌های مدنظر این سازمان سوق دهیم.

کارگر با اشاره به برنامه تعویض شناسنامه‌های دست‌نویس و جلد قرمز در کشور، از آن به عنوان یکی از اقدامات مهم و شاخص سازمان نام برد و افزود: زیرساخت‌های سخت‌افزاری و سایر نیازهای مورد نیاز این پروژه و برنامه‌ریزی‌های کلان سازمانی در راستای ایجاد فرآیند صحیح برای تعویض آنها صورت گرفته و باید با همکاری استان‌ها اقدام مؤثری در این خصوص صورت دهیم.

وی با اشاره به اتفاق نابهنگام شهادت رئیس جمهور و برگزاری انتخابات زود هنگام در کشور نیز گفت: سازمان ثبت احوال کشور یکی از سازمان‌های مؤثر و زیر ساختی در موضوع انتخابات است و با توجه به زمان محدود ۵۰ روزه اقدامات مورد نیاز را همراه با وزارت کشور برنامه‌ریزی می‌کند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه این حادثه کشور و مردم را در اندوه فرو برد، اظهار داشت: جای اینگونه افراد دلسوز و توانمند در نظام خالی خواهد ماند، اما نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پایدار و استوارتر مسیر خود را ادامه می‌دهد.

کارگر ادامه داد: ما وظیفه داریم همانگونه که این شهدای گرانقدر در راه خدمت به مردم و نظام جان خود را فدا کردند، مسیر آنها را طی و با جدیت و توان بیشتر به نتایج بهتری دست یابیم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: انقلاب اسلامی ایران از ابتدای شکل‌گیری تاکنون با فداکاری افراد و شخصیت‌های زیادی مسیر خود را ادامه داده است چه از بالاترین مقامات کشوری، وزرا و نمایندگان مجلس و چه آحاد مردم که برای ثبات این نظام و انقلاب فداکاری کرده و جان خود را در این راه تقدیم نظام کرده‌اند.

کارگر افزود: این جانفشانی‌ها و فداکاری‌ها وظیفه ما کارگزاران دولت را سنگین‌تر می‌کند و با توجه به جایگاه سازمان ثبت احوال کشور و تأثیر در نظامات اداری و ارائه خدمت به مردم باید با جدیت و مسئولیت پذیری بیشتری این مسیر را ادامه دهیم.

وی با اشاره به سخن اخیر مقام معظم رهبری گفت: خدمت‌رسانی به مردم باید بدون توقف ادامه پیدا کند و با جدیت و توان بیشتر باید کارها و مأموریت‌ها را ادامه دهیم و نباید خللی در امور انجام شود و مسئولیت‌هایی که داریم را با همین تفکر و منش ادامه دهیم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی در تبیین اقدامات و فعالیت‌ها اظهار داشت: در راستای جهاد تبیین یکی از مهمترین وظایف مدیران ستادی و استانی اطلاع رسانی اقدامات و فعالیت‌های مهم سازمانی است و مدیران باید با ارتباط مستمر با رسانه‌ها، حوزه اطلاع رسانی را فعال‌تر کرده و تحولات سازمان ثبت احوال کشور را برای عموم جامعه تبیین کنند.

کارگر اضافه کرد: مأموریت‌ها و پروژه‌های سال ۱۴۰۳ بسیار با اهمیت و حساس است و باید به صورت جدی از طرف ستاد سازمان و استان‌ها پیگیری شود و با مشارکت و همفکری و برنامه‌ریزی دقیق نسبت به انجام مأموریت‌ها اقدام شود.

پروژه بزرگ سببی و نسبی؛ کلید اصلی احراز هویت در کشور

رئیس سازمان ثبت احوال کشور پروژه بزرگ سببی و نسبی سازمان ثبت احوال کشور را کلید اصلی احراز هویت در کشور دانست و گفت: با بهره برداری از پروژه سببی و نسبی و استفاده از اطلاعات این پایگاه می‌توان روند تعویض ۳۴ میلیون شناسنامه را سریع‌تر صورت دهیم و می‌توانیم با نظارت بیشتر و تسریع در انجام این پروژه، روند کار تعویض شناسنامه‌های قدیمی را سرعت بخشیم.

کارگر درباره تجمیع صدور شناسنامه‌ها در استان‌ها نیز افزود: در راستای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و مدیریت اعتبارات برنامه تجمیع صدور شناسنامه‌ها در دستور کار قرار گرفت که این امر نیاز به برنامه‌ریزی مداوم و رفع مشکلات و موانع دارد و مدیران کل استان‌ها با ارتباط بیشتر با مدیران شرکت پست و هماهنگی بین دستگاهی می‌توانند در روند این پروژه گام‌های مؤثری بردارند.

وی افزود: مرکز رصد جمعیت کشور به عنوان یکی از اقدامات شاخص سازمان ثبت احوال در حوزه انتشار آمار راه اندازی شده است و این مرکز با انتشار آمار و اطلاعات شاخص و بیان روند وقایع حیاتی در کشور می‌تواند کمک شایانی به مراکز دولتی و غیر دولتی کند و باید با استفاده از ظرفیت این سامانه و موضوعات و آمارها، نگاه دستگاه‌ها و جامعه بیرونی را نسبت به ثبت احوال تغییر دهیم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: باید به صورت جدی با برگزاری جلسات مستمر و پیگیری و نظارت، زیرساخت‌های لازم را برای اجرای طرح‌های سازمان فراهم کرد و حوزه ستاد سازمان نیز با اخذ گزارش‌های لازم از استان‌ها و بررسی موانع و مشکلات و ایجاد تغییرات لازم در روند انجام کار، اصلاحات لازم در سامانه‌ها را برای بهبود فعالیت‌ها انجام دهد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا