جامعه

استفاده از اصول طب سنتی در خدمت به زائران اربعین

اوحدی مطرح کرد؛

دبیر شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی امداد، نجات، سلامت و مدیریت تجمعات انبوه در اربعین حسینی ۱۴۰۳ بر لزوم استفاده اصول طب سنتی در خدمت به زائران اربعین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید اوحدی دستیار ویژه رئیس جمعیت هلال‌احمر و دبیر شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی امداد، نجات، سلامت و مدیریت تجمعات انبوه در اربعین حسینی ۱۴۰۳ در دومین جلسه شورا، ضمن قدردانی از مسئولان کمیته‌های تخصصی در خصوص تدوین روند اجرایی اقدامات در این کنگره، گفت: موضوع سلامت در اربعین حسینی یک بحث جدی و مهم است که در کنار توجه به تمامی نکات و مسائل در حوزه تجمعات انبوه، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد که اگر اینگونه نباشد، قطعاً ما را با خسارات جدی مواجه خواهد ساخت.

وی در ادامه ضمن اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج اربعین حسینی به عنوان یک حماسه میلیونی، معرفتی و توجه به ظرفیت تمدن سازی در این عرصه، افزود: اجرای طرح طبیب الدوار (طبیب سیار) با بهره‌مندی از ظرفیت پزشکان جوان داوطلب هلال‌احمر در اربعین ۱۴۰۲ و در طریق الحسین (ع)، مورد توجه زائران پزشک سایر کشورها که در مسیر بودند، قرار گرفت. باید از این ظرفیت‌ها در حوزه تمدن سازی و عملیاتی نمودن منویات معظم له بهره‌مند شد.

اوحدی ضمن اشاره به تقویت رویکردهای جدید در حوزه‌های علمی و پژوهشی کنگره امسال به عنوان پشتوانه قوی علمی عملیات بهداشتی و درمانی در اربعین حسینی، بیان کرد: توجه به بحث طب سنتی با بهره‌مندی از ظرفیت عظیم فرهنگستان علوم و مشارکت نخبگان جوان در حوزه‌های دانش بنیان در بحث پژوهش محوری، از جمله رویکردهای تخصصی کنگره امسال خواهد بود.

دبیر شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی امداد، نجات، سلامت و مدیریت تجمعات انبوه در اربعین حسینی ۱۴۰۳ تصریح کرد: کنگره امسال با مشارکت ۳۹ دستگاه‌های همکار و مسئولان ارشد بهداشتی و درمانی کشور عراق به عنوان مهمانان ویژه خارجی در محورهای اصلی همچون: امداد و نجات، تجمعات انبوه، بهداشت درمان و سلامت، آموزش پژوهش و فناوری، پدافند غیرعامل و مشارکت‌های مردمی‌برگزار و توان بزرگ علمی تحقیقاتی پژوهشی خود را در اختیار مجریان عملیات بهداشتی و درمانی اربعین حسینی ۱۴۰۳ قرار خواهد داد.

توجه به سلامت زائران اربعین حسینی باید دغدغه تمامی مجریان این حماسه عظیم باشد

عراقی زاده رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه این جلسه ضمن قدردانی از تلاش خالصانه جمعیت هلال‌احمر در این حوزه، بر توجه همگان در بحث سلامت زائران تأکید کرد.

عراقی‌زاده ضمن قدردانی از تلاش چندین ساله جمعیت هلال‌احمر در خصوص دغدغه مندی در حوزه سلامت زائران در اربعین حسینی و برگزاری کنگره بین‌المللی امداد، نجات، سلامت و مدیریت تجمعات انبوه در اربعین حسینی، گفت: بحث سلامت زائران اربعین حسینی به عنوان یکی از بزرگترین تجمعات انبوه در کشور عراق، امر خطیری است که باید به عنوان یک دغدغه مورد توجه تمامی مجریان برگزاری این حماسه عظیم دینی باشد.

وی در ادامه ضمن اشاره به حضور زائران از کشورهای گوناگون در این مراسم جهانی، بیان کرد: در ایام اربعین حسینی مسئله شیوع بیماری‌ها از جمله مواردی است که تمامی زائران را تهدید خواهد کرد. قطعاً مباحث علمی مورد بحث در این کنگره برای مجریان عملیات بهداشتی و درمانی در اربعین حسینی ۱۴۰۳ بزرگترین دستاورد خواهد بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا