ورزش

آخرین خبر از همه تحرکات نقل و انتقالاتی پرسپولیس

همه در انتظار اولین توافق یا اولین قرارداد

باشگاه پرسپولیس به سرعت بعد از قهرمانی شیرین خود درگیر سه چالش بزرگ است.

به گزارش “ورزش سه”، این روزها رضا درویش به دلیل دستور موقت کمیته اخلاق در ساختمان باشگاه پرسپولیس حضور ندارد. در دوران محرومیت، او مذاکره و ارزیابی را در محل‌های دیگری انجام می‌دهد و در تلاش است تا مقدمات تمدید قرارداد بازیکنان، انجام خریدهای جدید و البته انتخاب سرمربی را پیش ببرد.

البته مسئله بزرگتر در پرسپولیس، اوضاع مالی این باشگاه است. سرخپوشان که در ماهیت باشگاه نسبت به مالک جدید استقراض سنگینی دارند، علاوه بر این تعهد، باید موضوع لیست بزرگسالان و سقف بودجه را هم به حالت تعادل در بیاورند. تمام این موارد باعث شده تا شیرینی قهرمانی لیگ برتر به فراموشی سپرده شود و کام مدیرعامل باشگاه را تلخ کند.

تمام این موارد سه چالش عمیق را برای مالک، هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه به وجود آورده که در میان بی خبری و سکوت نسبی مسئولان باشگاه، شرایط را برای آنها دشوار کرده است. البته از شانس پرسپولیس، رقبای این تیم، استقلال، سپاهان و تراکتور، هر کدام به شکلی مخصوص درگیر بحران داخلی هستند اما حتی این موضوع هم چیزی از نگرانی هواداران سرخپوش کم نمی‌کند.

* نارضایتی بازیکنان از سقف جدید پرسپولیس
در روزهای گذشته رضا درویش برای تمدید قرارداد چند بازیکن این تیم، مذاکرات را انجام داده است. مهدی ترابی نام نخست و دانیال اسماعیلی‌فر اسم دوم در لیست تمدیدی این باشگاه محسوب می‌شوند که بر اساس آخرین جلسه هیئت‌مدیره، سقف 20 میلیارد تومانی برای آنها تعیین شده است.

با این حال و برخلاف اخبار منتشره در فضای مجازی، این دو ستاره هیچ توافقی با رضا درویش نداشتند و از این عدد رضایت ندارند. سقف قرارداد 20 میلیارد تومانی، عددی است که به محل اختلاف بازیکنان این تیم با باشگاه تبدیل شده و آنها با اشاره به اعداد و ارقام موجود در بازار، اعتقاد دارند که سزاوار دستمزد بیشتری به عنوان بازیکنان تیم قهرمان هستند.

چک و چانه‌های باشگاه و بازیکنان برای چند میلیارد بیشتر باعث شده تا مدیران باشگاه فعلا نتوانند رضایت آنها برای تمدید را جلب کنند و این موضوع به یکی از چالش‌های اصلی پرسپولیس تبدیل شده است. ضمن اینکه تقریبا همه اعضای تیم قهرمان جز یک نفر مبالغ سنگینی از قراردادهای سالهای قبل از باشگاه طلبکارند.

آخرین خبر از همه تحرکات نقل و انتقالاتی پرسپولیس

* ناکامی در توافق با سرمربی جدید
پرسپولیس یک روز پیش از اعلام رسمی جدایی اوسمار ویه‌را، ارزیابی گزینه‌های سرمربیگری و ایجاد ارتباط با آنها را آغاز کرد اما حالا بعد از گذشت یک هفته، هنوز اتفاق مثبتی در این باره رخ نداده است. سرخپوشان که در این مدت مذاکرات خود را با گزینه‌های مختلف اروپایی و آمریکای جنوبی انجام دادند، به چندین سرمربی دور و نزدیک شدند اما در نهایت نتوانستند با کسی توافق کنند.

یان فنت‌شیپ نام جدیدی است که در اطراف این باشگاه شنیده می‌شود اما توافق با او هم انجام نشده و ممکن است این گام‌های مثبت برداشته‌شده نیز در نهایت به آنچه باشگاه پرسپولیس نیاز دارد، نرسد. در این میان سرخپوشان مذاکرات تازه خود را با دراگان اسکوچیچ هم انجام دادند اما این سرمربی هم فعلا به عدد پیشنهادی پرسپولیس نزدیک نشده است.

باتوجه به آغاز لیگ برتر در اواخر تابستان، پرسپولیس یکی دو هفته دیگر برای انتخاب سرمربی فرصت دارد اما نکته مهم این است که احتمال دارد در این مدت بازیکنان سطح بالای موجود در بازار مقصد خود را انتخاب کنند.

2044642

* بحران لیست 19 نفره
رضا درویش از مسئولان سازمان لیگ قول گرفته که یک بازیکن به سهمیه بزرگسالان اضافه شود تا هر تیم لیگ برتری امکان ثبت قرارداد بیست بازیکن را داشته باشد اما این اتفاق هنوز به صورت رسمی رخ نداده تا لیست فصل آینده تیمها فعلا روی عدد نوزده بسته شود.

نکته مهم اینکه پرسپولیس بدون توجه به بازیکنان قرضی، 18 بازیکن بزرگسال در لیست خود دارد که 8 نفر از آنها قراردادشان به پایان رسیده و 10 نفر دیگر تحت قرارداد هستند اما همان نفرات بدون قرارداد نیز اغلب نفرات اصلی هستند و کنار گذاشتن آنها کار راحتی نخواهد بود. از طرف دیگر بازگشت مهدی عبدی و احمد گوهری که برای فصل آینده با پرسپولیس قرارداد دارند و حضور مرتضی پورعلی‌گنجی و احتمال پایان خدمت محمد عمری و میلاد سرلک باعث شده تا سرخپوشان در یک موقعیت پیچیده قرار بگیرند.

2044643

به عبارتی در صورت قطعی شدن کسری خدمت عمری و سرلک، پرسپولیس برای ورود به لیگ برتر باید چهار بازیکن خود را کنار بگذارد و برای انجام خرید جدید، مجبور به مازاد کردن نفرات دیگر یا عدم تمدید قرارداد با نفراتی از لیست هشت نفره خواهد بود که همین موضوع باعث شده تا لزوم انتخاب سریعتر سرمربی برای رسیدگی به چالش لیست بزرگسالان، اهمیت مضاعف پیدا کند.

در مجموع باشگاه پرسپولیس این روزها شرایط بسیار سختی را دارد و در این بین موضوع سقف بودجه هم این تیم را به شدت آزار می‌دهد. پرسپولیس برای کادرفنی خارجی، 19 بازیکن بزرگسال و 7 بازیکن امید و جوانان، تنها امکان هزینه 425 میلیارد تومان خواهد داشت. فراموش نکنید ده درصد از این بودجه هم باید به تیمهای پایه برسد تا رضا درویش تنها اجازه صرف 380 میلیارد تومان برای بازیکنان و سرمربی داشته باشد.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا