ورزش

آخرین نمایش 15 فوق ستاره در جام ملت های اروپا 2024

واکر، لوا، گریزمان، نویر و رونالدو… دلتنگتان خواهیم شد!

جام ملت های اروپا 2024 می‌تواند آخرین تورنمنتی باشد که برخی از بازیکنان بزرگ فوتبال اروپا در آن حضور دارند و این باعث می‌شود، یورو 2024 را ویژه‌تر از هر تورنمنت دیگری دنبال کنیم.

به گزارش ورزش سه، واقعیت زندگی همین است و بخشی از طبیعت زندگی انسان‌ها است که در مورد دنیای فوتبال هم صدق می‌کند. بازیکنان زیادی هستند که در این ورزش حضور پیدا کردند و پس از مدتی ما را با خاطراتشان تنها گذاشتند. این مسیر ادامه‌دار بوده و این ورزش نسل های زیادی به خودش دیده است اما یورو 2024 می‌تواند یک تورنمنت بسیار خاص برای نسل ما باشد. تورنمنتی که 15 ستاره (شاید) برای آخرین بار همراه با لیبل جام ملت های اروپا به سمت مستطیل سبز قدم برمی‌دارند.

مارکو آرناتوویچ – اتریش
مهاجم اتریشی‌ها 35 ساله شده و بعید است در تورنمنت بعدی بخواهد حضور داشته باشد. مهاجم کنونی اینتر میلان، پیش از شروع دهه 2010 به رقابت با بزرگان عادت داشت. بازیکنی که کارش را از اینتر شروع کرد و در استوک سیتی، وستهام و سوپرلیگ چین حضور داشت. آرناتوویچ به مانند ادوار گذشته روی فرم نیست و علی رغم قهرمانی با اینتر در سری آ ایتالیا، عملکرد بسیار ضعیفی داشت اما رالف رانگنیک به او اعتماد کرده است.

آخرین نمایش 15 فوق ستاره در جام ملت های اروپا 2024

کوین دیبروینه – بلژیک
نسل طلایی بلژیک رسما به پایان خود رسیده است. او آخرین باقی مانده این نسل است و نزدیک به یک دهه در مسابقات باشگاهی با پیراهن منچسترسیتی و در مسابقات ملی با پیراهن بلژیک با پاس های چشم‌نوازش به قلب مردم نفوذ پیدا کرد. او در مدت اخیر مصدومیت های سنگینی را تجربه کرده و با توجه به سن و سالش، احتمالا یورو 2024 آخرین تورنمنت ملی او باشد.

2043456

الیویه ژیرو – فرانسه
واژه «جنتلمن» در برابر توصیف مهاجم مرکزی تیم ملی فرانسه عاجز خواهد بود. مهاجمی که شاید به قدرت لواندوفسکی، بنزما و سوارز نبود اما حضورش موجب می‌شد هواداران خودی با خیال آسوده‌تری بازی را دنبال کنند و در طرف مقابل هواداران تیم حریف از حضور او نگران باشند. او بعد از این تورنمنت به لس آنجلس اف سی می‌پیوندد و مشخصا این تورنمنت آخرین نقش آفرینی او با پیراهن تیم ملی فرانسه خواهد بود.

2043455

آنتوان گریزمان –  فرانسه
یکی دیگر از ستاره‌های تیم ملی فرانسه که آخرین روزهای ملی خود را تجربه می‌کند، مهاجم سابق بارسلونا و فعلی اتلتیکومادرید است. او 33 ساله شده و از نسل جدید فوتبال فرانسه اگاه است. البته گریزمان شاید در جام جهانی 2026 هم حضور داشته باشد اما مشخصا برای یورو 2028، هیچکس برای او شانسی قائل نیست.

2043453

ایلکای گوندوگان – آلمان
او در فصل 2023/24، برای بارسلونا در سن 33 سالگی، 51 بازی انجام داد اما از نظر بدنی شرایط خوبی دارد اما بعید است در آینده هم بتواند به تیم ملی آلمان دعوت شود.

2043460

انگولو کانته – فرانسه
پس از انتقال از چلسی به الاتحاد عربستان، خودش هم هیچ شانسی برای دعوت شدنش به تیم ملی فرانسه قائل نبود اما او در آلمان همراه خروس‌ها خواهد بود. این آخرین تورنمنت بزرگ کانته است و قطعا در آینده دلتنگش خواهیم شد.

2043451

تونی کروس – آلمان
سقوط یک اسطوره برای همه ما دردناک است و تونی کروس به عنوان یک آلمانی، هیچوقت حاضر نبود در چنین شرایطی از فوتبال خداحافظی کند و بنابر این، او پس از پشت سر گذاشتن یکی از بهترین فصل های فوتبالی خود و قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا، تصمیم گرفته که از فوتبال خداحافظی کند. کروس تمام افتخارات ممکن را به دست اورده و تنها در دل کلکسیون پر زرق و برق جام‎‌هایش، جای خالی یورو را احساس می‌کند. قطعا خداحافظی او با جام قهرمانی یک موهبت از سمت پروردگار فوتبال خواهد بود.

2043457

رابرت لواندوفسکی – لهستان
بهترین گلزن تاریخ لهستان هم پا به سن گذاشته و علائم پیری در عملکردش کاملا مشهود است. لواندوفسکی با این حال در فصل اخیر 26 گل به ثمر رساند اما برای همه ما واضح است که این عملکرد با لوای سابق تفاوت بسیار زیادی دارد. لوا بعید است در جام جهانی 2026 حاضر شد و بنا بر این این آخرین تورنمنت ملی لواندوفسکی خواهد بود.

2043454

لوکا مودریچ – کرواسی
این فوق ستاره کروات اعلام کرد که یک سال دیگر در رئال مادرید می‌ماند و اگر این فرم درخشانش ادامه داشته باشد، مشخصا همه ما از حضورش در آمریکا برای جام جهانی 2026 استقبال می‌کنیم. البته او تا آن زمان، 40 ساله شده و این احتمال وجود دارر مرد کروات مادریدی‌ها برای آخرین بار در مسابقات جام ملت های اروپا حاضر شود.

2043449

خسوس ناواس – اسپانیا
این قطعا آخرین تورنمنت دوران فوتبالی خسوس ناواس خواهد بود. این بازیکن 38 قراردادی مادام العمر با سویا امضا کرده بود و به تازگی اعلام کرد که برای فصل بعد به کادرفنی سویا اضافه می‎شود. این به معنای بازنشستگی است اما مشخص نیست دلا فوئنته چه فکری در سر دارد که او را به جای واسکز دعوت کرده است!

2043447

مانوئل نویر – آلمان
هنوز بسیاری از ما، زمانی که نام نویر را می‌شنویم، دروازه‌بان جوان شالکه را به خاطر می‌آوریم که قرار است سال های زیادی از چارچوب فلزی تیم های آلمانی نگهبانی کند اما واقعیت این است که از آن روزها، نزدیک به 15 سال گذشته است. نویر 38 سال دارد و هیچ جای تعجبی ندارد که در این دوره از مسابقات، از تیم ملی آلمان خداحافظی کند. او در سه فصل گذشته، چندین بار مصدومیت های سنگینی را تجربه کرده و در فصل 2022/23، نیمی از فصل را خانه نشین بود. مشخصا نویر بعید است که بدنش اجازه دهد که در این فشار به بازی کردن ادامه دهد.

2043459

په په – پرتغال
او مسن ترین بازیکن تاریخ این تورنمنت خواهد شد. بازیکن 41 ساله‌ای که هنوز هم می‌توان او را به صخره تشبیه کرد؛ تجربه و توانمندی فنی او یک عنصر مهم برای تیم ملی پرتغال خواهد بود تا در دل یورو 2024، در زمان های بحرانی به سراغ او بروند و از او کمک بخواهند.

2043452

یان ورتونگن – بلژیک
مدافع مرکزی شیاطین سرخ تا 37 سالگی، 150 بازی برای تیم ملی بلژیک انجام داده و این بازیکن کهنه‌کار بلژیکی بدون تردید در یورو 2024 هم حاضر خواهد بود اما بعید است انتظارات مردم را بتواند برآورده کند و بنا بر این خداحافظی از تیم ملی، یک اتفاق بسیار محتمل برای او خواهد بود.

2043446

کایل واکر – انگلیس
او هنوز قدرت این را دارد تا با امباپه و وینیسیوس کورس سرعت بگذارد و هر زمان که احساس خطر کرد، با تکل بلندش مانع از حرکت آنها شود و مشخصا اینکه او با این میزان آمادگی از تیم ملی خداحافظی کند، یک اتفاق بعید محسوب می‌شود اما تیم ملی انگلیس در برخی از پست‌ها به تغییر نسل رسیده است. در شرایط کنونی، ریس جیمز، الکساندر آرنولد و تینو لیورامنتو، هر سه در این ترافیک پشت سر واکر ماندند و بعید است پس از این تورنمنت، تیم ملی کشورش را همراهی کند.

2043450

کریستیانو رونالدو – پرتغال
تمام 8 میلیارد انسانی که روی کره زمین زیست می‌کنند، نمی‌توانند خودشان را بدشانس بدانند چون که آنها این شانس را داشتند تا بیش از یک دهه، شاهد رقابت جانانه مسی و رونالدو باشند. مشخصا کریستیانو می‌خواهد تا آخرین نفسش را فوتبال بازی کند اما متاسفانه این اخرین جام ملت های او خواهد بود. بسیاری از بازیکنان، از قدم زدن در سن 39 سالگی هم عاجز خواهند بود و دقیقا فیزیک بدنی رونالدو، وجه تمایز او با دیگر بازیکنان این تیم است اما حضور او در یورو 2028 بسیار بعید است.

2043458

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا