ورزش

آمار عملکرد سرمربی برزیلی در پرسپولیس/ دستیاری که سرمربی موفقی شد

اوسمار هوشیارانه قطع همکاری کرد؛

سرمربی نیم فصل دوم پرسپولیس کاری کرد که کمتر مربی در کوتاه ترین زمان ممکن توانسته بود با سرخ ها در تاریخ لیگ برتر انجام دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، خداحافظی رسمی اوسمار ویه‌را از پرسپولیس باعث شد تا هواداران این تیم به مرور خاطرات خوش با مردی بپردازند که در دوران دستیاری یحیی گل محمدی و سپس جانشینی‌اش جام‌های متعددی را کسب کرده و کمترین حاشیه را در لابلای اخبار منفی تیم‌های مختلف باشگاهی کشور داشته باشند.

اوسمار ویه را در مدت یک فصل و نیم حضور به عنوان دستیار اول یحیی گل محمدی آماری درخشان کسب کرد تا سه گانه قهرمانی فوتبال ایران را در فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ داشته باشد.

اوسمار پس از خداحافظی یحیی گل محمدی با پیشنهاد سرمربیگری این تیم روبرو شد تا در نیم فصل عملکردی خیره کننده داشته باشد و سرخ‌ها را از جایگاه سوم جدول به قهرمان لیگ برتر برساند.

پرسپولیس تحت هدایت او ۱۷ بازی در لیگ برتر و جام حذفی انجام داد و آمار ۱۳ برد، ۳ تساوی و یک شکست را رقم زد. اوسمار که به نظر می‌رسید از باختن هیچ ترسی ندارد ترکیب سرخ‌ها را با اضافه شدن بازیکنانی همچون عبدالکریم حسن، اوستون ارونوف و عیسی آل‌کثیر تهاجمی کرد تا در طول این بازی‌ها ۳۳ گل بزند. و در ازای آن ۱۲ گل خورده داشته باشد.

حالا باید دید آیا سرمربی بعدی پرسپولیس هم می‌تواند مسیر درخشان مرد برزیلی را طی کند یا سرخپوشان با وجود قهرمانی‌های متعدد در سال‌های اخیر فوتبال کشور با بحرانی جدی بر روی نیمکت خود مواجه می‌شوند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا