ورزش

آیا تیم ها از چهارشنبه استارت می زنند؟

دوره آماده سازی تیم فوتبال پیش از شروع فصل 6 هفته است و این زمان به شرطی برای آماده سازی مفید است که تیم همه نفرات اصلی اش را در اختیار داشته باشد.

به گزارش “ورزش سه”، در غیر اینصورت و اگر قرار باشد در جریان آماده سازی نفرات تیم تکمیل شود دوره آماده سازی باید 8 هفته ای باشد. مهمترین دوره زمانی تیم فوتبال در طول فصل همین دوره است. یعنی آماده سازی پیش از فصل. به این خاطر که تیم برای یک فصل مسابقات آماده می شود و اگر در جذب بازیکن و هم چنین آماده سازی خوب عمل نشود تیم در جریان فصل با مشکل مواجه می شود. متاسفانه این دوره خیلی از سوی باشگاه ها و حتی گاهی کادر فنی تیم ها جدی گرفته نمی شود و حتی خیلی از تیم ها به این نکته اشاره می کنند با گذشت هفته های ابتدایی مسابقات به مرز آمادگی کامل می رسند. گاهی هم تیم ها سعی می کنند زمان های از دست رفته با را با فشرده کردن تمرینات جبران کنند که این هم سبب مصدومیت برخی از بازیکنان می شود.

با توجه به اینکه سازمان لیگ به صورت تلویحی تاریخ شروع بازی ها را از 15 مرداد اعلام کرده و تیم ها 6 هفته برای آماده سازی فرصت می خواهند باید از چهارشنبه که یکم تیر است تمرینات تیم های لیگ برتری آغاز شود. اما به طور حتم این اتفاق رخ نخواهد داد. دست کم برای همه تیم ها. به این خاطر که هم اکنون نزدیک به نیمی از تیم ها تکلیف کادر فنی اشان مشخص نیست؛ چه رسد به شروع تمرینات.

قطعا بی توجهی برخی از باشگاه ها به مهمترین دوره تیم سازی در جریان فصل به تیم ها آسیب می زند. از دست دادن امتیازات هفته های ابتدایی و حتی مصدومیت برخی از بازیکنان در هفته های ابتدایی برخی از این آسیب هاست. دوره 6 هفته ای ابتدای فصل تنها برای تیم سازی و حتی بدنسازی نیست. تیم در این دوره با تاکتیک های سرمربی آشنا می شودو این زمان فرصت خوبی است که سرمربی خواسته های تاکتیکی اش را به تیم القا کند اما با شروع بازی ها و هم چنین استرس های ناشی از امتیازات مربی عملا دیگر فرصت و آرامش لازم برای القای تاکتیک های خود را از دست می دهد.

به هر صورت و با توجه به تاریخ اعلام شده از سوی سازمان لیگ تیم های حاضر در لیگ برتر باید از چهارشنبه 1 تیر برای شروع تمرینات اقدام کنند اما بدون شک تیم های زیادی تمرینات خود را در این تاریخ آغاز نخواهند کرد و حتی ممکن است آغاز تمرینات برخی از تیم ها به نیمه ماه هم بکشد. و دقیقا به همین دلیل است که گاهی کارشناسان به کیفیت فنی بازی های لیگ برتر ایراد می گیرند.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا