ورزش

اتفاق عجیب برای ژیمناست تاریخ‌ساز، دلیل دوری از سهمیه المپیک

ملی‌پوش ژیمناستیک ایران با اشتباهی که در رقابت‌های جام جهانی قطر مرتکب شد، شانس خود برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس تا حد بسیار زیادی از دست داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم،  رقابت‌های جام جهانی ژیمناستیک به عنوان یکی از مراحل کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس، در حالی به میزبانی شهر دوحه برگزار شد که مهدی الفتی ملی‌پوش کشورمان در این رویداد حضور داشت و در پرک خرک با حریفانش رقابت کرد.

 

الفتی که با کسب مدال نقره در بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو تاریخ‌ساز شده بود، طی ماه‌های بهمن و اسفند 1402 در جام‌های جهانی به میزبانی مصر، آلمان و حجمهوری آذربایجان شرکت کرد و عملکرد خوبی هم داشت.

شرایط خوب این ژیمناست باعث شده تا امیدها برای حضور الفتی در المپیک زیاد باشد، اما عملکردش در جام جهانی قطر که روز پنج‌شنبه برگزار شد، باعث شد تا او تا حد بسیار زیادی شانس حضور در این بازی‌ها را از دست بدهد.

در مرحله مقدماتی ماده پرش خرک 25 ورزشکار حضور داشتند. الفتی در پرش نخست عملکرد خوبی نداشت و به زمین افتاد و امتیازی هم برایش ثبت نشد. او در پرش دوم امتیاز 13.400 را کسب کرد، اما با میانگین امتیاز 6.700 در رده 24 قرار گرفت، آن هم در شرایطی که ژیمناستی از آلمان پرش دوم خود را انجام نداد و امتیازی هم در مجموع برایش ثبت نشد.

دلیل به زمین خوردن الفتی بسیار عجیب بود. او قصد داشت حرکت جدیدی در این ماده را به نام خود ثبت کند؛ حرکتی که پیش از این در هیچ رویداد دیگری انجام نداده بود. در واقع به نظر می‌رسد عدم تسلط کافی و شاید استرس، باعث شد تا او نتواند به هدفش برسد.

هنوز مشخص نیست که چرا الفتی و رضا خیرخواه سرمربی تیم ملی تصمیم به اجرای حرکت جدید در این رویداد بسیار مهم را گرفته‌اند. شاید اگر الفتی شرایط سه جام جهانی قبلی را در این قطر داشت، الان می‌توانست امیدهایش را برای کسب سهمیه بسیار بالاتر ببرد.

انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا