ورزش

اتفاق هیجان انگیز: 5‌ تیم از یک کشور در چمپیونزلیگ!

لیگ‌های مختلف اروپایی در فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا شانس زیادی برای کسب یک سهمیه بیشتر خواهند داشت.

به گزارش “ورزش سه”، از فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا لیگ‌های معتبر این امکان را خواهند داشت که با 5 تیم در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند.
در فرمت جدید، تعداد تيم‌هاى لیگ قهرمانان اروپا به 36 تيم افزايش پيدا مى‌کند. لیگ رنک 5 یوفا، یک سهمیه بیشتر کسب می کند و 3 سهمیه مستقیم خواهد داشت. سهمیه پلی آف نیز بیشتر می‌شود و یک تیم بیشتر می تواند از مسابقات مقدماتی به لیگ قهرمانان اروپا برسد. به این ترتیب، یوفا به کشوری که بهترین نتایج را در مسابقات اروپایی کسب می‌کند نیز 2 سهمیه بیشتر می‌دهد تا به این ترتیب، تکلیف 4 سهمیه بیشتر مشخص شود.

1876579

با تغییر در فرمت فصل 25-2024، 36 تیم در این تورنمنت با هم رقابت می‌کنند و به دو کشوری که نمایندگان‌شان بهترین عملکرد را در تمام رقابت‌های یوفا دارند، یک سهمیه اضافه اختصاص پیدا می‌کند.
اگر امسال این قانون وجود داشت لیگ برتر حتما با 5 نماینده در لیگ قهرمانان اروپا شرکت می‌کرد. لیگ برتر تایید کرده که در 5 فصل از 6 فصل گذشته و 7 فصل از مجموعه 11 فصل گذشته، عملکرد باشگاه های انگلیسی در اروپا مستحق جایگاه بیشتری بوده است.

برای اینکه این اتفاق بیفتد، باشگاه‌های انگلیسی در رقابت‌های امسال باید مانند فصل گذشته بتوانند در رقابت‌های لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس به قهرمانی دست پیدا کنند.
در بیانیه لیگ برتر آمده است:”ما تنها زمانی می‌دانیم که پنجمین سهمیه برای لیگ قهرمانان به دست آمده که گستره جغرافیایی باشگاه‌های شرکت کننده در مراحل آخر رقابت‌های یوفا، مشخص شود.”

1907606

به طور معمول تنها 4 باشگاه از لیگ برتر انگلیس می‌توانند به لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کنند. زمانی که لیورپول در فصل 2005 قهرمان اروپا شد، 5 تیم لیگ برتری جواز حضور در رقابت‌‌های اروپایی را کسب کردند، اما به جمع 4 تیم برتر راه پیدا نکردند.
فصل گذشته منچسترسیتی مقابل اینترمیلان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد، در حالی که وستهام با شکست دادن فیورنتینا قهرمان لیگ کنفرانس اروپا شد.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا