ورزش

احتمال خروج یک ورزشگاه از چرخه لیگ برتر!

تجدید نظر برای میزبانی استادیوم دستگردی؛

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال توضیحاتی درباره شرایط میزبانی استادیوم‌ها از مسابقات فصل آینده لیگ برتر داد

به گزارش “ورزش سه”، امیرمهدی علوی درمورد برگزاری نخستین جلسه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها عنوان کرد: در ابتدا باید برای اردشیر لارودی، پیشکسوت ارزنده عرصه رسانه و فوتبال آرزوی سلامتی داشته باشیم. روز گذشته وزیر ورزش و جوانان و ریاست فدراسیون از او عیادت کردند و صبح امروز هم عمل جراحی انجام داد. امیدوارم به سلامتی کامل بازگردد تا جامعه فوتبال و رسانه‌های ورزشی، همچنان از حضورش بهره‌مند شوند.

او ادامه داد: این جلسه با تاکید ریاست فدراسیون فوتبال، چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد و به صورت کلی برنامه‌ریزی بر این است روند آماده‌سازی ورزشگاه‌ها برای فصل آینده لیگ برتر با شدت و قدرت بسیار بالایی انجام شود. خوشبختانه وزارت ورزش و جوانان و حسین طلا، ریاست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و همکارانش در این زمینه پیشگام بودند و در جلسه اخیر هم حضور داشتند.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: مباحث متعددی مطرح شد و تک تک ورزشگاه‌ها مطابق بیش از ۳۰ الزام فیفا و ای‌اف‌سی مورد بررسی قرار گرفت. تمام موارد درخصوص ورودی، جایگاه رسانه‌ها، میکسدزون، رختکن‌ها، جایگاه تماشاگران و …. ارزیابی شد تا جایگاه هر فرد و نحوه بلیت فروشی الکترونیکی هم مشخص باشد. خیلی واضح است برخی ورزشگاه‌ها ممکن است برای فصل آینده در شرایط مطلوب میزبانی قرار نگیرند.

علوی با اشاره به سفر ناظران ای‌اف‌سی به ایران برای بررسی ورزشگاه‌ها گفت: امیدواریم تلاش دسته جمعی فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش، شرکت توسعه و سازمان لیگ و حیدر بهاروند ریاست این سازمان به شکل ویژه‌ای روی استانداردسازی ورزشگاه‌ها تاکید و در حال برنامه‌ریزی است، به سمتی بروند که لیگ جدید در زمینه سخت‌افزاری با شرایط کاملا متفاوتی نسبت به گذشته انجام شود.

او درمورد اینکه ممکن است برخی ورزشگاه‌ها‌ مثل دستگردی از چرخه لیگ برتر خارج شوند، ابراز کرد: در هفته پیش رو نشست‌های مکرری در این زمینه با مدیران عامل باشگاه‌ها و رئیس هیئت استانی که باشگاه در آن فعال است، برگزار می‌شود تا شرایط و ویژگی‌های بررسی شود. نواقص هر استادیوم روز گذشته به باشگاه‌ها ابلاغ شد و موضوع اصلی این است که باید تقویم آماده‌سازی هر استادیوم به اطلاع سازمان لیگ برسد. درمورد ورزشگاه دستگردی هم با توجه به این الزامات، امکان تجدیدنظر دارد و باید مورد بررسی و ترمیم مجدد قرار بگیرد‌.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا