ورزش

اختصاصی – شوک به تراکتور از لایسنس آسیا!

زنوزی برود، مجوز دوباره بررسی می‌شود

یک روز بعد از انتشار خبری پیرامون مجوز حرفه‌ای تراکتور، مسئول لایسنس ایران پاسخ استعلام “ورزش سه” را می‌دهد.

به گزارش “ورزش سه”، روز گذشته خبری پیرامون احتمال ابطال مجوز حرفه‌ای باشگاه تراکتور در صورت تغییر مالکیت منتشر شد که واکنش‌های متفاوت هواداران این تیم را به دنبال داشت. از یک سو گروهی از طرفداران تراکتور در قسمت نظرات این خبر، ماهیت آن را زیر سوال برده و مدعی شدند که مجوز به صورت یک ساله صادر می‌شود و تا پایان فصل آینده اعتبار خواهد داشت و از سوی دیگر، برخی از هواداران هم نسبت به احتمال حذف تیمشان ابراز نگرانی کردند.

البته در همان خبر نیز آمده بود که اطمینانی نسبت به این موضوع وجود ندارد با این حال حتی خبر اولیه نیز تائید کارشناسان مجوز حرفه‌ای را داشت. در نهایت خبرنگار ما موفق شد گفتگویی را با مصطفی زارعی، مسئول مجوز حرفه‌ای ایران انجام دهد که او در این گفتگو به صورت صریح و شفاف، احتمال حذف تراکتور و ابطال مجوز این باشگاه را تائید کرد.

او در این گفتگو همچنین نکات دیگری را متذکر شد و گفت که حتی مجوز این فصل استقلال هم به دلیل تغییر مالکیت این باشگاه با «استثنا» صادر شده است. زارعی همچنین درباره ارزیابی مجدد ای اف سی نکاتی را توضیح داده که مسئله را بیشتر روشن می‌کند.

این گفتگو را بخوانید:

* روز گذشته خبری در مورد احتمال ابطال مجوز با تغییر مالکیت منتشر کردیم، این خبر درست است یا مجوز یکساله بدون قید و شرط صادر می‌شود؟
بله صحیح است، هر تغییر در ارکان باشگاه، مجوز حرفه‌ای را می‌تواند تحت تاثیر قرار بدهد و ما اساسا در صدور مجوز حرفه ای قانون دو سالگی داریم که بر اساس آن پیش می‌رویم.

اختصاصی – شوک به تراکتور از لایسنس آسیا!

* این قانون به چه معناست؟
از زمانی که باشگاه درخواست می‌دهد تا مجوز را دریافت میکند و مجوز اعتبارش تمام میشود، هرگونه تغییر در ارکان باشگاه، باشگاه باید اطلاع بدهد به فدراسیون و ارزیابی کند و بعد نتیجه را برای ای اف سی ارسال کند و آنها هم بررسی خود را خواهند داشت.

* آیا تغییر مالکیت باشگاه هم شامل این قانون می‌شود؟
بله، این تغییر شامل تغییرمالکیت، تغییر نام، تغییر اساسنامه و حتی تغییر لوگو است و مستقیما مجوز باشگاه را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

* توضیح بیشتری هم هست؟
حتی استقلال که مجوز حرفه‌ای گرفت ما درخواست استثنا کردیم از طرف فدراسیون. چون باتوجه به اینکه مالکیت استقلال عوض شده باید مالکان جدید و برنامه مالکان جدید مورد بررسی قرار می‌گرفت که ما این را گرفتیم و برای ای اف سی ارسال کردیم.

* برای تراکتور چه فرآیندی وجود دارد؟
اگر تغییری در باشگاه تراکتور اتفاق بیفتد طبق این فرایند اطلاع رسانی شود و سپس تصمیم می‌گیریم.

* چه تصمیمی؟
نمی‌توان گفت که مالکیت حتما ابطال می‌شود یا حتما تائید خواهد شد. باید بر اساس قوانین، مالکان جدید ارزیابی شوند و سپس در مورد آنها تصمیم‌گیری شود که یک پروسه زمانبر است.

2044550

* فرآیند بررسی معمول خواهد بود؟
نه در این فرایند فقط چیزی که تغییر کرده، ارزیابی می‌شود.

* یعنی فقط مالکیت باشگاه؟
بله، ما به تراکتور با این پیش فرض مجوز دادیم که دریک مالک است. هر تغییری در مالکیت و اساسنامه و کادر و پرسنل صورت بگیرد، با ارزیابی مجدد همراه است.

* در مورد زیرساخت باشگاه چطور؟
استادیوم و زمین تمرینی و… قرارداد دو ساله دارند و آنها تغییر نخواهند کرد اما همانطور که گفتم مالکان جدید و برنامه آنها و اساسنامه و کادر و پرسنل و خیلی موارد دیگر مجدد ارزیابی می‌شود و احتمال دارد مجوز ابطال یا تائید شود.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا