ورزش

اختصاصی ورزش سه: دبیر کل AFC درباره VAR چه گفت

میزبانی ایران از رونالدو و بنزما و نیمار برقرار است ،به یک شرط

باصحبت های دبیرکل ای اف سی درباره اهمیت کمک داور ویدئویی در رقابت های این فصل لیگ قهرمانان آسیا بحث های جدی درباره لغو میزبانی تیم های ایرانی آغاز شده است.

به گزارش” ورزش سه” ورزشگاه های ایران با وجود وعده های چندساله همچنان فاقد بستر لازم برای نصب کمک داور ویدئویی هستند که بخشی از این موضوع به مساله تحریم بازمی گردد. فدراسیون فوتبال ایران در زمان ریاست مهدی تاج در دوره قبلی با شرکت ایرانی با نصب وی ار آر به توافقاتی رسیده بود اما بعد از تغییرات و حضور بهارمست به عنوان سرپرست این مصوبه لغو شد. سپس در زمان عزیزی خادم خیز تازه ای برای نصب وی ای آر برداشته شد که تبدیل به دردسر بزرگی برای رئیس فدراسیون شد که می خواست از یک کانال خاص مساله را پیش ببرد. 

در حال حاضر مساله وی ای آر بین تاج و یکی از شرکت های سرویس دهنده باز است که قرار است این مساله توسط یکی از شرکت های تحت نظر فیفا در ایران اجرایی شود اگر چه موضوع با توجه به مساله تحریم بسیار به طول انجامیده همچنان در نقطه صفر مانده است. 

1914835
مقررات مسابقات لیگ قهرمانان: کنفدراسیون فوتبال آسیا ممکن است بنا به صلاحدید خود تصمیم به استفاده از فناوری‌های داوری در هر مسابقه یا در کل مسابقات بگیرد.

با توجه به تاکید دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا به اهمیت وی ای آر در مسابقات آتی این سوال در بین هواداران فوتبال ایران پیش آمده که آیا با توجه به نداشتن VAR در فوتبال ایران میزبانی تیم های ایرانی لغو خواهد شد یا نه؟ 

کنفدراسیون فوتبال آسیا ساعتی پیش در گفت و گویی در حاشیه مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان به این پرسش پاسخ داد. او می گوید ورزشگاهها  بایدزیرساخت و  بستر استفاده از وی ای آر را داشته باشند. وقتی از او پرسیده می شود که این مساله با وجود تحریم ها برای فوتبال ایران غیرممکن است می گوید:” وی ای آر را ما می آوریم اما ورزشگاهها باید زیرساخت های لازم برای نصب کمک داور ویدئویی را داشته باشند.

به این ترتیت ورزشگاههای نقش جهان و آزادی و همچنین ورزشگاه میزبان مسابقات نساجی در آسیا! باید از این امکانات برخوردار باشند که بتوانند با کمک کنفدراسیون فوتبال آسیا از این تجهیزات استفاده کنند. 

1914830
سپاهان در ورزشگاه نقش جهان میزبان حریفان آسیایی خواهد بود

اکنون ورزشگاه آزادی توسط شرکت تجهیز در حال تخریب و نوسازی است و معلوم نیست بتواند از این مساله استفاده کند یا نه. ضمن اینکه با توجه به درپیش بودن اولین بازی برابر النصر با تمام ستارگانش، خرابی سکوها و جایگاههای ورزشگاه آزادی به هیچ وجه خوشایند کمیته برگزاری مسابقات نیست و شاید از همین ابتدا باید فکری برای میزبانی خود از ستاره های میلیون دلاری النصر بکنند. 

1914831
وضعیت ورزشگاه آزادی و احتمال تغییر در برنامه میزبانی پرسپولیس از ستارگان النصر

شاید بین تیم های ایرانی سپاهان بهترین وضعیت را برای میزبانی از تیم های آسیایی داشته باشد. 
شاید هم انتقال مسابقات نماینده های ایران به کشوری ثالث مثل قطر فعلا چاره مسایل امروز باشد. طبیعتا اگر ورزشگاه آزادی در شرایط فعلی نبود میزبانی پرسپولیس با شرایط فعلی کاملا متصور بود.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا