ورزش

از تماشای فینال لذت بردم/ پخش زنده، فصل جدید در ورزش بانوان است

کاظمی‌پور:

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: از اینکه ورزشکاران ما در والیبال به حدی رسیده‌اند که تکلیف قهرمانی لیگ برتر زنان را دیدار سوم مشخص می‌کند، بسیار خوشحالم.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان پس از برگزاری رقابت دوم فینال لیگ برتر زنان اظهار داشت: فارغ از نام باشگاه برنده از اینکه ورزشکاران ما در والیبال به حدی رسیده‌اند که تکلیف قهرمانی لیگ برتر زنان را دیدار سوم مشخص می‌کند، بسیار خوشحالم.

مریم کاظمی‌پور با اشاره به اینکه شاهد یک رقابت پنج سته بودیم که هر ست آن از جانب هر دو تیم با برنامه و تاکتیک پیش رفت، افزود: آنچه مسلم است در سال گذشته شاید از نظر کمی با افت در همه رشته‌ها مواجه شدیم اما از نظر کیفی شرایط خوبی را مشاهده می‌کنیم.

وی گفت: پویا بودن لیگ‌های دسته‌های یک، دو، برتر و سطوح جوانان و نوجوانان نویدبخش روزهای روشنی است که در رشته‌های مختلف به ویژه رشته‌های تیمی و توپی داریم.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: تمام تمرکز ما بر این است که در رقابت‌های آسیایی پیش رو در ژاپن، با برنامه‌ریزی و ایجاد شرایط بهتر برای درک مسابقات بین‌المللی و افزایش دانش فنی مربیان که امروز یکی از مصادیق آن را مشاهده کردیم، عملکرد خوبی داشته باشیم.

کاظمی‌پور با اشاره به اینکه معمولاً در سطحی از ورزش، دانش فنی و تاکتیک تعیین کننده است، اظهار داشت: در این دیدار، رقابت بین مربیان و مدیران تیم‌ها اتفاق افتاد.

وی با ابراز امیدواری به آینده ورزش زنان گفت: امیدوارم این اتفاقات خوب در ورزش بانوان جای دفاع از تیم‌های ملی در بازی‌های آسیایی را برای ما به وجود آورد.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان طی دو سال گذشته المپیاد استعدادیابی را برگزار کرد و با رویکرد جدید جناب آقای هاشمی، وزیر محترم، نقطه عطف ما برای استعدادیابی باید آموزش و پرورش باشد. تلاش ما این است که با مشی مشترک هر دو وزارتخانه این اتفاق بیفتد و هم‌افزایی بخش استعدادیابی که خواستگاه اصلی آن در آموزش و پرورش است، انجام شود.

کاظمی‌پور در ادامه گفت: معاونت توسعه ورزش بانوان به نوبه خود در طرح توسعه قهرمانی و همگانی و از طریق کانون‌های همگانی و قهرمانی دختران آفتاب ایران زمین به دنبال این موضوع است ولی آنچه در سطح کلان باید به جمع‌بندی برسد این است که بتوانیم تمام جامعه مخاطبمان در آموزش و پرورش را مشتری طرح استعدادیابی کنیم. قطعاً با این مشی مشترک می‌توانیم در طرح استعدادیابی قدم‌های مؤثر و بهتری نسبت به گذشته برداریم.

وی با بیان اینکه برای رقابت‌های ملی پخش زنده از طریق شبکه رادیویی ورزش بانوان امکان پذیر و در حال انجام است، گفت: به فضای بهتری برای دیده شدن دخترانمان و تراز فنی آن‌ها نیاز داریم تا اعتماد بخش خصوصی برای حمایت از تیم‌های بانوان هرچه بیشتر جذب شود. اتفاقاً در جوار این مسابقه با پخش زنده تلویزیونی اولویت‌هایی برای ایجاد یک فصل جدید برای همراهی و ارائه طرح‌ها و ایده‌هایی که بتواند در این زمینه راهگشا باشد داشتیم.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان افزود: این امر مطالبه نسل جوان ورزشکار، علاقمند و حامی است که در حال حاضر بزرگترین سرمایه اجتماعی همین همراهی بینندگان است و امیدوارم به فصل مشترکی برای این مطلب برسیم.

کاظمی‌پور بیان کرد: در دیگر ورزش‌ها چون هندبال، بسکتبال و چند رشته رزمی این اتفاق از طریق بخش رادیویی ورزش بانوان در حال انجام است و امیدوارم بتوانیم در شرایط بهتری حتی در سیما گام‌های مؤثری در معرفی ورزشکاران، کادر فنی و عوامل اجرایی و معرفی سطح فنی ورزش بانوان داشته باشیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا