ورزش

از حالا نیازمند خرید دوچرخه هستیم

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری بانوان گفت: برای حضور موفق در مسابقات آسیایی پیش رو از الان نیازمند مساعدت و اختصاص بودجه از سوی وزارت ورزش و کمیته برای تامین تجهیزات هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی دوچرخه سواری بانوان کشورمان با هدف آماده سازی برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیای تاجیکستان و برپایی اردو و حضور در مسابقات تدارکاتی راهی ترکیه شده است.

محمود پراش سرمربی این تیم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در این دو سال اخیر که مسابقات قهرمانی آسیا به دلیل کرونا برگزار نشد بچه های ما در مسابقات زیادی شرکت نکردند. تنها در یک مسابقه آن هم با حمایت اسپانسر خارجی و در چهار تور یک روزه حضور داشتیم. این اولین مسابقه ای است که بعد از ۹ ماه در آن حاضر می شویم و قرار است در دو مسابقه شرکت کنیم.

وی افزود: به خاطر شرایط اقتصادی و اینکه فدراسیون هم از نظر مالی محدودیت هایی دارد واقعاً برای بهبود شرایط نیاز به پشتوانه و حمایت مالی از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هستیم.

مربی تیم ملی دوچرخه سواری بانوان خاطرنشان کرد: ما نسبت به کشورهای دیگر از نظر تعداد مسابقه حضور کمتری در رویدادهای تدارکاتی و رقابتی داشتیم. با این حال فدراسیون تمام تلاش خود را کرد و نایب رئیس بانوان با وجود شرایط سخت یک اسپانسر خوب جذب کرد. فکر و ذکر مجموعه این بوده که نیازهای ما برطرف شود.

وی ادامه داد: به نظرم همه بچه ها این انگیزه را دارند که در مسابقات پیش رو نتیجه خوبی کسب کنند. در اردوهای انجام شده نیز تلاش کردند تا به شرایط بهتری برسند. کادر فنی از انجام هیچ کاری برای تیم دریغ نکرده است.

پراش در پاسخ به این پرسش که «تجهیزات تیم در چه شرایطی است و چه کمبودهایی در این حوزه داریم؟» هم گفت: بیشتر رکابزنان با دوچرخه خودشان در مسابقات حاضر هستند. آنها یا دوچرخه هایشان را اسپانسرها داده اند یا خودشان با تخفیف دوچرخه را از خارج کشور تهیه کرده اند. اما برای اینکه بتوانیم در مسابقات قهرمانی آسیا، بازیهای کشورهای اسلامی و بازیهای آسیایی باید از الان به دنبال خرید تجهیزات باشیم و در مسابقات بیشتری شرکت کنیم تا در این بازیها نتیجه ما ثمر بدهد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم حداقل امکانات را به تیم بدهیم در نهایت استفاده ای برای حضور در بازیها از آن نمی بریم. باید مثل همیشه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بودجه جداگانه ای برای خرید تجهیزات برای تیم دوچرخه سواری در نظر بگیرد. دوچرخه سواری رشته متفاوتی است هم به لحاظ تجهیزات و هم تعدادمسابقات و هم از نظر تعداد تیم های حاضر در رویدادها. باید این راه را به درستی برویم و اگر امکانات مناسب باشد هم تعداد مسابقات هم خوب باشد تا بچه ها به آن خود باوری برسند.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا