ورزش

استفاده از زیر 23 ساله ها؛ تصمیم بجای مهدوی کیا

فوتبال ایران نتیجه گرا است نه آینده نگر

مهدی مهدوی کیا تصمیم گرفته است در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا که خرداد ماه در تاشکند و با حضور 16 تیم برگزار می شود از بازیکنان زیر 23 سال هم استفاده کند.

به گزارش “ورزش سه”، فدراسیون فوتبال و البته در راس آن کمیته جوانان به مهدی مهدوی کیا توصیه کرده بود در این بازی ها از بازیکنان زیر 21 سال استفاده کند تا بازیکنانی که قرار است تیم ملی امید را برای بازی های مقدماتی المپیک همراهی کنند باتجربه شوند. مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا هر دو سال یک بار برگزار می شود اما هر 4 سال یک بار تیم های برگزیده راهی المپیک می شوند و این طبیعی است به این خاطر که المپیک هر 4 سال یک بار برگزار می شود. دوره جدید مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا که با حضور 16 تیم در تاشکند و خرداد ماه برگزار می شود تنها به بهانه قهرمانی آسیا است اما در دوره بعدی این بازی ها تیم های برگزیده راهی المپیک خواهند شد. اکنون بازیکنانی می توانند در در دوره بعدی همراه تیم امید باشند که متولدین 1379.10.11 به بالا یعنی زیر 21 سال باشند اما همانطور که اشاره شد خرداد ماه مهدی مهدوی کیا می تواند از بازیکنان زیر 23 سال یعنی متولدین 1377.10.11 به بالا استفاده کند. بازیکنانی که بعد از این مسابقات با توجه به شرایط سنی باید از تیم ملی خداحافظی کنند.

در نگاه اول شاید بهترین تصمیم استفاده از بازیکنان زیر 21 سال در این بازی ها باشد چرا که این بازیکنان با توجه به بازی هایی که پشت سر خواهند گذاشت باتجربه خواهند شد و در دوره بعدی مسابقات کار آسان تری برای صعود به المپیک پیش رو خواهند داشت اما مشکل اینجاست که فوتبال ایران نتیجه گراست و شکست های احتمالی تیم امید در تاشکند بدون شک موجب نقد کارشناسان و رسانه ها خواهد شد و این می تواند مشکلات روحی و روانی زیادی برای مهدی مهدوی کیا و تیمش ایجاد کند و موجب عدم اعتماد به تیم امید از سوی رسانه ها و حتی کارشناسان فوتبال شود.

به یاد داریم در بازی های مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا در قرقیزستان (2017 – بیشکک) تیم ملی امید بیشتر با بازیکنان تیم ملی جوانان در این بازی ها حضور پیدا کرد؛ البته به توصیه کارلوس کی روش و فدراسیون فوتبال. آنهم در شرایطی که تیم ملی جوانان مسابقات سنگین جام جهانی را در کره جنوبی پشت سر گذاشته بود. تیم ملی امید در بازگشت به تهران و با پیروزی در برابر قزقیزستان و شکست در برابر عمان با استقبال فدراسیون فوتبال مواجه نشد و امیر حسین پیروانی سرمربی تیم امید از کار برکنار و جای خود را به کرانچار داد. در چنین شرایطی باید گفت مهدی مهدوی کیا در استفاده از بازیکنان زیر 23 سال در ترکیب تیم امید تصمیم بجایی گرفته است و بهتر است در این برهه از زمان از بازیکنان زیر 21 سال به شرطی استفاده کند که نیازهای فنی او و تیم ملی امید را برآورده کنند. این یک واقعیت تلخ در فوتبال ایران است که باید آنرا پذیرفت؛ فوتبال ایران نتیجه گرا است نه آینده نگر و تنها نتیجه است که مورد قضاوت قرار می گیرد.

ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا