ورزش

استقلال به تغییرات اساسی نیاز دارد/ انتظار پیشرفت نداشته باشید!

یک پیشکسوت با مهر مطرح کرد

کارشناس و پیشکسوت فوتبال با بیان این که لیگ بیست و سوم پیشرفت خاصی نداشت و اشتباهات داوری آن را تحت تاثیر قرار داده بود گفت: استقلال برای فصل آینده به تغییرات اساسی نیاز دارد.

یدالله اکبری در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص شرایط استقلال در لیگ بیست و سوم گفت: استقلال در بدترین شرایط بهترین نتایج را کسب کرد و کارنامه نکونام در استقلال قابل دفاع است. او زمانی به استقلال آمد که تغییرات مدیریتی باعث اختلافات شدید بین مدیر عامل و سرمربی شد و از همان زمان استقلال هرروز یک مشکل بر مشکلاتش اضافه شد تا جایی که حتی پادرمیانی بزرگان استقلال هم تاثیر گذار نبود و اختلافات تا رفتن خطیر باقی ماند . نکونام و بازیکنان این فصل تنها بودند و حامی آنها فقط هواداران استقلال بودند که اجازه ندادند حاشیه سازان بیشتر به تیم ضربه بزنند.استقلال با تمام مشکلات کوچک و بزرگی که داشت اما توانست بهترین نتایج را کسب کند و تا چند دقیقه به پایان لیگ بیست و سوم هم قهرمان بود اما گل آفساید پرسپولیس که حتی زننده گل هم به آن اعتراف کرد باعث شد تا استقلال قهرمانی را از دست بدهد.

استقلال به تغییرات اساسی نیاز دارد

کارشناس فوتبال در خصوص فصل نقل و انتقالات استقلال و جذب بازیکنان جدید گفت : استقلال در فصلی که پشت سر گذاشت در چند پست ضعف داشت و بازیکنان کلیدی در اختیار نداشت تا بتواند در بعضی از بازی ها تساوی را با برد جا به جا کند . نکونام بطور حتم بیشتر از دیگران به فکر جذب بازیکنانی است که بتواند نقاط ضعف تیم را برطرف کند . استقلال در خط هافبک و دفاع نیاز به تغییرات اساسی دارد و باید هرچه زودتر نفرات مورد نظر را جذب کند تا در آینده دچار مشکل نشود .

معضل اصلی لیگ بیست و سوم اشتباهات داوری بود

یدالله اکبری در خصوص عملکرد داوران در لیگ گفت: اشتباهات داوران در این فصل بیش از اندازه بود و بیشتر تیم ها از قضاوت اشتباه داوران متضرر شدند . اشتباهات آنقدر فاحش بود که در قهرمانی لیگ هم تاثیر صدرصدی داشت و اجازه نداد تا جام به قهرمان واقعی برسد . نبود سیستم « وار » که می تواند اشتباهات را به حداقل برساند معضلات داوری را بیشتر از گذشته کرده و نمی دانیم چرا مسولان فوتبال کشورمان تلاش نمی‌کنند تا از این سیستم در لیگ استفاده نشود . علاقمندان به فوتبال انتظار دارند که برای فصل جدید از این سیستم استفاده شود تا اعتراض تیم ها به قضاوت داوران به صفر برسد .

با شرایط موجود انتظار پیشرفت از لیگ نداشته باشیم

یدالله اکبری در پاسخ به این پرسش که در لیگ بیست و سوم شاهد پیشرفت بودید یا خیر تصریح کرد: با شرایطی که لیگ ما دارد نباید انتظار پیشرفت داشته باشیم ، برای پیشرفت لیگ باید ورزشگاه استاندارد داشته باشیم ، زیرساخت کامل وجود داشته باشد، بلیط فروشی و حق پخش به تیم ها برسد و در مجموع مطابق استانداردهای روز دنیا باشیم که متاسفانه فوتبال ما چنین شرایطی نداریم . ما حتی نمی‌توانیم یک هفته در تهران دوبازی هم زمان با حضور تماشاگران برگزار کنیم . در حالی که ستاره های فوتبال دنیا راهی عربستان می شوند و همه نگاه‌ها به فوتبال این کشور دوخته شده ما باید به خاطر خرید خارجی های بی کیفیت و عدم پرداخت مطالبات آنها پنجره نقل و انتقالاتی برخی تیم ها بسته باشد پس مادامی که استاندارد های فوتبال روز دنیا را نداشته باشیم نباید منتظر پیشرفت لیگ باشیم.

تغییر سرمربی اشتباه خواهد بود

وی در پاسخ به این سوال که برخی خواستار برکناری نکونام از سرمربی گری استقلال هستند تاکید کرد : بزرگترین اشتباه در استقلال تغییر سرمربی است . در هیچ کشور صاحب فوتبالی بعداز یک سال سرمربی را تغییر نمی دهند . نکونام در بدترین شرایط استقلال کار کرد و علیرغم تمام مشکلات استعفا هم نداد و در رتبه دوم جدول هم قرار گرفت. برکناری او اشتباه محض است .باید نکونام بماند نفرات مورد نظرش جذب شود و اجازه داده شود با آرامش کارش را انجام دهد . نکونام مربی کم تجربه ای نیست و با فوتبال ایران افتخارات زیادی کسب کرده بنابراین مدیران استقلال از او و بازیکنان حمایت کنند و مطمئن باشند جواب حمایت را با قهرمانی خواهند گرفت .

آگهی
دکمه بازگشت به بالا