ورزش

استقلال و ملوان مسابقه خاطره انگیز هفته دوم با رونمایی از 2 ملی پوش


در آخرین مسابقه از هفته دوم لیگ برتر روز پنجشنبه استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان تیم ملوان انزلی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، آخرین مسابقه هفته دوم لیگ برتر در تهران بین 2 تیم استقلال و ملوان انزلی برگزار می شود. مسابقه‌ای خاطره انگیز برای هواداران دو تیم، انزلی‌چی‌ها از جدال با ابی پوشان تهرانی خاطرات خوشی در گذشته دارند،  اولین تقابل ملوان و استقلال در 50 سال پیش و در لیگ تخت جمشید بود در آن دیدار استقلال  5 بر یک پیروز شد و گل های استقلال را  حسن روشن،علی جباری (2گل)، غلامحسین مظلومی  و محمدرضا عادلخانی به ثمر رساندند. 

این 2 تیم در این نیم قرن بیش از 60 مسابقه انجام دادند. یکی از جذاب ترین و حساس ترین آنها فینال جام حذفی 1369 بود که ملوان در ضربات پنالتی برنده شد و به قهرمانی رسید. در آن بازی شاهرخ بیانی پنالتی اش را گل نکرد و یکی از دیگر بازی های جذاب دو تیم در انزلی بود که ملوان 4 بر 2 پیروز شد  اما فصل قبل  ملوان سه بار مقابل استقلال بازنده شدند دو بار در لیگ برتر و یک بار هم در جام حذفی و  حتی یک گل هم نتوانست به استقلال بزند.

هر 2 تیم نسبت به فصل گذشته تغییراتی زیادی داشته است. ملوان اکنون با مهدی تارتار که از مربیان با تجربه است مقابل استقلال قرار می گیرد، تیم های تارتار خوب دفاع کردن را بلد هستند و به همین دلیل استقلال کار دشوارتری برای گلزنی نسبت به بازی با نفت آبادان دارد. استقلال هفته گذشته در آبادان هجومی، تماشاگر پسند و تاکتیکی بازی کرد. گل هایی تمرین شده به ثمر رساند و نوید یک تیم مدعی را به هوادارانش داد آن هم در حالیکه پیش فصل دشواری را پشت سر گذارنده بود.

تنها نقص استقلال در بازی فردا غیبت هواداران است و اگر آبی پوشان مقابل هواداران خونگرم خود بازی می کردند از نظر روحی و روانی شرایط مطلوب تری نسبت به حریف داشتند اما بازی در ورزشگاه نیمه تعطیل! آزادی و در کنار سکوهای زشت و خالی تخریب شده حس خوبی را به بازیکنان منتقل نمی کند!

استقلال در این مسابقه احتمالا از مهرداد محمدی خرید جدیدش در ترکیب تیم رونمایی خواهد کرد، روزبه چشمی کاپیتان تیم هم که در بازی قبل محروم بود در این دیدار منعی برای حضور در استقلال ندارد و آبی پوشان با حضور این دو ملی پوش شرایط بهتری خواهند داشت و ملوان هم برای گرفتن اولین امتیازش در فصل جدید تلاش می کند و می داند بسته نگه داشتن دروازه در این مسابقه چقدر سخت است. هفته دوم لیگ برتر پنجشنبه شب با جدال این دو تیم به پایان خواهد رسید در حالیکه استقلال به فکر دومین برد و حفظ صدرنشینی در لیگ است و ملوان به دنبال اولین امتیاز لیگ برتر بیست و سوم.

ادامه برنامه مسابقات هفته دوم لیگ برتر:

چهارشنبه ۲۵ مرداد

شمس آذر قزوین – هوادارتهران- ساعت ۱۹- ورزشگاه متعاقباً اعلام می گردد.

تراکتورتبریز – پرسپولیس- ساعت ۱۹- ورزشگاه یادگار امام تبریز

مس رفسنجان – نساجی مازندران- ساعت ۲۰- ورزشگاه شهدای مس رفسنجان

ذوب‌آهن اصفهان – فولادمبارکه سپاهان اصفهان- ساعت ۲۱ – ورزشگاه فولادشهر فولادشهر اصفهان

فولاد خوزستان – صنعت نفت آبادان- ساعت ۲۱:۳۰ – ورزشگاه شهدای فولاد اهواز

پنجشنبه ۲۶ مرداد

استقلال – ملوان بندرانزلی – ساعت ۱۹:۳۰ – ورزشگاه آزادی تهران  

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا