ورزش

اسطوره قدیمی، سد راه قهرمانی ناپولی

مائوریتزیو ساری برای ناپلی‌ها یک قهرمان است. او سال 2018 ناپولی را تا مرز قهرمانی در سری آ پیش برد، ولی حالا می‌تواند جلوی جشن قهرمانی زودهنگام‌شان را بگیرد.

به گزارش “ورزش سه”، آبی‌های ناپل در فصل 18-2017 توانستند 91 امتیاز به دست آورند، ولی این هم برای قهرمانی کافی نبود و یووه با 95 امتیاز برای هفتمین بار پیاپی فاتح لیگ ایتالیا شد.
حالا 5 سال گذشته و سرنوشت ناپولی باز هم در دستان ساری است. البته تردیدی نیست که آبی‌ها امسال قهرمان سری آ می‌شوند ولی اینکه یکشنبه قهرمانی را جشن می‌گیرند یا نه، به شدت به مربی سابقشان مربوط می‌شود.

اگر لاتزیو یکشنبه اینتر را در سن سیرو شکست دهد، قهرمانی ناپولی در این هفته قطعی نخواهد شد، حتی اگر این تیم بتواند در دربی دلا کامپانیا برابر سالرنیتانا پیروز شود.
ساری در ناپل به دنیا آمده و هنوز دلبسته باشگاه است؛ اگرچه به نظر می‌رسد این رابطه بیشتر یکطرفه باشد. 
او سال 2018 در اقدامی جنجالی از ناپولی رفت تا مربیگری چلسی را در دست بگیرد و ژورژینیو را هم با خودش برد. اما رابطه او با هواداران وقتی تیره شد که یک سال بعد به یوونتوس، رقیب قدیمی تیم، پیوست.

لاتزیو با مربیگری ساری یکی از معدود تیم‌هایی بوده که این فصل قادر به شکست ناپولی شده است. آنها در ماه مارس در ورزشگاه مارادونا توانستند میزبان را یک بر صفر شکست دهند. ساری بعد از آن مسابقه گفت: «بعد از این فصل، اگر اسپالتی بتواند به جایی که قطعا می‌رسد، برسد، اینجا تبدیل به سلطان خواهد شد. قهرمانی در همه جا شگفت انگیز است، اما در ناپل چیز خاصی است. برای لوچانو خوشحالم که این تجربه را خواهد داشت.»

اینکه اسپالتی چه زمانی دستش را به جام قهرمانی می‌رساند، هنوز به ساری وابسته است. اگر لاتزیو یکشنبه در سن سیرو اینتر را ببرد، ناپولی باید یک هفته دیگر صبر کند تا جشن قهرمانی را مقابل اودینزه برپا کند.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا