ورزش

اعلام آخرین رنکینگ وزنه‌برداران برای کسب سهمیه المپیک

رنکینگ وزنه‌برداران برای کسب سهمیه المپیک پاریس از سوی فدراسیون جهانی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فدراسیون جهانی آخرین رده‌بندی وزنه‌برداران برای کسب سهمیه المپیک را اعلام کرد. بر این اساس میرمصطفی جوادی با ثبت مجموع ۳۸۴ کیلو در مسابقات جهانی ریاض، در رتبه پنجم دسته ۸۹ کیلوگرم در آخرین رده بندی کسب سهمیه المپیک قرار دارد.

در صدر این گروه، دایان لی از چین ایستاده است که در مجموع ۱۲ کیلوگرم بالاتر از جوادی رکورد خود را ثبت کرده است. نفر دوم کارلوس می ناصر از بلغارستان با رکورد ۳۹۵، ییسون لوپز لوپز از کلمبیا با ۳۹۰ کیلوگرم سوم و کیدومار جیووانی والنیلا سانچز از ونزوئلا با ۳۸۵ کیلوگرم نفر چهارم دسته ۸۹ کیلو است.

در دسته ۱۰۲ کیلوگرم رضا دهدار با رکورد ۳۹۰ کیلوگرم ثبت شده در مسابقات جهانی کلمبیا، در رده نهم قرار دارد. صدر این گروه در اختیار هوان هوا لیو از چین با ۴۰۴ کیلوگرم است. فارس الباخ از قطر و اکبر ژورایف از ازبکستان هر دو با رکورد مجموع ۴۰۰ کیلوگرم، نفرات دوم و سوم گروهی هستند که دهدار با آنها رقابت دارد.

در دسته +۱۰۲ کیلوگرم علی داودی با رکورد ۴۵۲ کیلوگرمی که در ریاض ثبت کرد، اکنون چهارم است. لاشا تالاخادزه از گرجستان با اختلاف در صدر ایستاده و رکورد ۴۷۴ کیلوگرم را در اختیار دارد. گور میناسیان از بحرین با رکورد ۴۶۴ کیلوگرم و وارازدات لالایان از ارمنستان با ۴۶۲ کیلوگرم شانس کسب مدال‌های نقره و برنز را برای خود محفوظ دارند.

در بخش بانوان، ریحانه کریمی در دسته ۷۱ کیلوگرم در رده ۳۴ قرار دارد. رکورد ریحانه ۲۱۱ کیلوگرم است که در مسابقات تاشکند ثبت شده است. الهام حسینی دیگر نماینده بانوان ایران در رده بندی المپیک است که هم اکنون با رکورد مجموع ۲۳۷ کیلوگرم در رده نوزدهم ایستاده است. حسینی برای قرار گرفتن در جمع ده نفر برتر رده بندی و کسب سهمیه المپیک نیاز به کسب حدنصاب حداقل ۲۵۲ کیلوگرم دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا